• Lindisen1

Agraffer (hudstaples) efter operation - någon som vet hur det känns att avlägsna dessa?

Jag har en himla massa agraffer (hudstaples) på magen efter en steloperation via buken. Dessa skall tas bort på måndag, och jag undrar lite över det. De är ju så kraftiga och stora, och det känns som att det inte är särskilt kul att ta bort dessa? Är det någon som har erfarenhet? jag är lite smånervös  inför det faktiskt.

Berätta helst inte om det gör JÄTTEONT, men ni kan säga om det gör ont eller inte, men jag är nog för feg för att höra skräckhistorier om det nu finns sådana. Vill bara veta om det gör ont eller inte, och hur de tar bort dem.
    Antar att man måste "knipsa" upp dem på något vis först?
    Men på ett sätt kan jag känna att det vore konstigt om det gjorde extremt ont och var fastvuxet i huden - de borde de väl inte använda de alls om det är en ren plåga att få bort dem?
    Inte vet jag, jag undrar om någon vet i alla fall

• Svar på tråden Agraffer (hudstaples) efter operation - någon som vet hur det känns att avlägsna dessa?
  • Lika C

KOMMER GÅ KANON!

Jag har bara haft två själv och på kanske mindre känsligt område, men jag har plockat massor och det verkar inte som patienterna tycker det är speciellt obehagligt. Mycket lättare att plocka dessutom..

• Lindisen1

Tusen tack! Jag har uppemot 20 st nämligen som ska plockas bort på måndag, och det känns sådär. Men nu känns det bättre när du har svarat.
    tack snälla för det!

• SrinaLina

gör inte ont alls att ta bort har tagit bort ett par stycken för ett par år sedan, känns knappt.

• Elis är min kärlek

Om området/vävnaden där agrafferna sitter är frisk och fin så ska det inte göra ont!! Man tar bort dom med en liten sak som liknar den som man tar bort fäftstift med. Det går bra ska du se!

• Lola08

det går så fort att ta bort varje att det knappt känns.

• asaA

Nu har jag aldrig haft några själv men jag har tagit bort massor på mina patienter genom åren. Enbart två stycken har reagerat och då inte särskilt mycket, de har sagt att det kännts som små stick. Men som sagt de allra flesta har inte kännt någonting. Så du behöver inte oroa dig

• Lindisen1

Tusen tack allihopa! Nu känns det jättebra!

• Ina05

Jag har opererat mitt knä och hade en 35 agraffer. Jag fick ta bort dem själv eftesom jag ville (roligt att få göra det med den speciellt tången). Det kändes ABSOLUT INGENTING!

• summer06

aldrig haft några själv, men jag har tatt´bort en hel del å dom har sagt att det knappt känns!

• Lindisen1

Åh, jag blir bara gladare och gladare! tack för alla härliga svar

• dalkulla26

Agarffer är mycket bättre än stygn.. jag har tagit bort många , men aldrig haft några själv och jag har i princip aldrig varit med om att det gjort ont..
    Lycka till

• Enyana

Nej, jag tyckte inte heller att det gjorde ont...tog bort ett helt gäng efter att ha blivit snittad med dottern och det funkade bra - fast jag också var rätt nervig innan att det skulle göra ont...

Svar på tråden Agraffer (hudstaples) efter operation - någon som vet hur det känns att avlägsna dessa?