• Pusselbiten86

OMplacering av hundar i SKåne?

Finns det ?
    Vad kostar sånt?

Vad är de för krav som ska vara uppfyllda då ..?

Vi har tyvärr kommit fram till att vi kan inte ha våran älskade Tyfon kvar Det finns ingen tid till han- han behöver mkt aktivitet och det finns ingen tid till det...

Han behöver någon som har fulltid me han, kan fokusera på kommandon osv... Och de har inte vi

Jag vill inte- men jag ser bara till Tyfons bästa..

Usch gråter...

Är det fel av mig att tänka så?

~~ Noah är de bästa som någonsin hänt oss.. 26- Maj 2006 ~~
  • Svar på tråden OMplacering av hundar i SKåne?
  • pyttanopysen

Hej, Det är ganska vanligt att själv lägga in en sån annons i blocket.se En kompis hittade sin mastiff där för ett par veckor sedan. De ägarna träffade 3-4 stycken innan de bestämde sig. Annars kan du googla och se vad som kommer upp. Lycka till.

• mamma legolina

Pjäsens hundhem, Hundstallet, Hundis det finns rätt många organisationer som hjälper till att omplacera hundar. Googla så hittar du flera säkert, själva sätet behöver ju inte vara i Skåne.

Jag tycker du tänker rätt, har ni inte tid så ska ni ju inte ha hunden kvar för er egen skull, tänk på hunden - vilket du verkar göra.

Enda sättet att få en vän är att vara en
  • Pusselbiten86

*pustar ut* trodde jag skulle få påhopp av att inte kunna ha hunden kvar osv..

De kommer bli mega tomt här hemma :( Men vad ska jag göra- han måste få ha någon som kan vara med han dagarna i ändå.. han behöver de..

Och sen är han på sonen ( 4 mån ).. Biter i fötterna osv.. :( Vet inte för det är som han är avundsjuk eller vad det är :(

• Git

Hur går det för er? Har själv varit tvungen att både avliva och omplacera hundar så jag vet hur det känns...

• Packe

Jag har omplacerat många hundar åt bekanta som tagit sig vatten över huvudet..

Man måste ha tid att hitta rätt hem till rätt hund vilket inte är det lätaste..

• Pusselbiten86
    Idag fick han komma till en hundpensionat 6 mil från oss..

De ska ta väl hand om han o ge han ett nytt hem när han är redo för de

Så nu känner jag blir både ledsen o glad.. Men jag VET att han får de fint där
Svar på tråden OMplacering av hundar i SKåne?