• Sömntutan

Kan förkylning sätta sig i magen?

Min minsta son har precie börjart på dagis då jag jag börjat jobba igen.
    Dagis ringde mig förra veckan och sa att min minsting var dålig i magen och hade bajsat löst flera gånger under dagen så min man åkte och hämtade honom. Han hade ätit och druckit bra och allmäntillståndet var det inet fel på. Samma sak gällde då han kom hem. Han åt precis som vanligt och han busade med storebror som sig bör. Han bajsade  en gång till, men inte speciellt löst. De fick båda vara hemma från dagis nästa dag, men eftersom han fortfarande var pigg och åt som han skulle och bara bajsade en gång på hela dagen (inte spciellt löst heller) så bestämmde vi att de skulle få gå till dagis dagen där på. Allt flöt på som vanligt resten av veckan och lillkillen var som vanligt i magen igen. Jag ska tillägga att min son i stort sett aldrig har speciellt hård avföring.
    Nu idag så var det samma visa igen. När jag kom till dagis så höll de på att byta på honom för femte gången. Tydligen så är det många på min sons avdelning som är så här skumma  i magen och fröknarna börjar fundera på om det är nån förkylning som satt sig i magen. Kan det göra det. Min son är snuvig, men det är de ju alltid denna årstid tycker jag. Nu ska jag ha honom hemma i morgon igen så får vi se hur han
    Nån som vet om det kan vara så???

Hjärtat tar aldrig semester....
  • Svar på tråden Kan förkylning sätta sig i magen?
  • yttan

Barnen kan ju även bli lösa i magen om det är tänder som är på gång vad jag vet. Det kanske är det som spökar för eran pojks del så att dagispersonalen inbillar sig att förkylningen har satt sig i magen.

Mamma till Patrik 040821 och Pia och Petra 050716
  • LA lover

Ja, förkylning kan sätta sig i magen på små barn. Det sa min Bvc sköterska då min son bajsade konstigt. Nu till det äckliga, bajset var liksom grönfärgat med vita bitar i...hm. Sorry.

• Isabella

Förkylning kan sätta sig i magen o speciellt vanligt på de små barnen. Min äldsta dotter hade mkt problem med det då hon var under året. Nästan varje gång hon va förkyld så satte det sig i magen o hon spydde kaskader o ville inte äta speciellt mkt. Vi var inne på akuten ett par ggr o fick förklarat att det va förkylningen som satt sig i magen.

Nu verkar det inte vara så allvarligt på din pojk eftersom allmäntillständet är som vanligt. Me som svar på din fråga - Ja, förkylning kan sätta sig i magen.

• Sömntutan
    LA lover skrev 2006-09-28 15:12:17 följande:
    Ja, förkylning kan sätta sig i magen på små barn. Det sa min Bvc sköterska då min son bajsade konstigt. Nu till det äckliga, bajset var liksom grönfärgat med vita bitar i...hm. Sorry.
    Ingen fara...min son har lixom snor i sitt bajs...inte så mysigt det heller.
    yttan skrev 2006-09-28 15:09:36 följande:
    Barnen kan ju även bli lösa i magen om det är tänder som är på gång vad jag vet. Det kanske är det som spökar för eran pojks del så att dagispersonalen inbillar sig att förkylningen har satt sig i magen. Mamma till Patrik 040821 och Pia och Petra 050716
    Jo vi trodde det i början, men så många på samma avdelning kan väl inte få tänder samtidigt...
    Hjärtat tar aldrig semester....
  • Trossens mamma

Kan bara säga att jag som vuxen nångång spytt tillochmed då min förkylning brytit ut....mått skitdåligt å börjat spy å sen ha jag däckat i feber.....å frossa å förkylning...så de kan säkert sätta sej där o

*Trossen skall bli storasyster om allt går bra*
Svar på tråden Kan förkylning sätta sig i magen?