Kan förkylning sätta sig i magen?
Min minsta son har precie börjart på dagis då jag jag börjat jobba igen.
Dagis ringde mig förra veckan och sa att min minsting var dålig i magen och hade bajsat löst flera gånger under dagen så min man åkte och hämtade honom. Han hade ätit och druckit bra och allmäntillståndet var det inet fel på. Samma sak gällde då han kom hem. Han åt precis som vanligt och han busade med storebror som sig bör. Han bajsade en gång till, men inte speciellt löst. De fick båda vara hemma från dagis nästa dag, men eftersom han fortfarande var pigg och åt som han skulle och bara bajsade en gång på hela dagen (inte spciellt löst heller) så bestämmde vi att de skulle få gå till dagis dagen där på. Allt flöt på som vanligt resten av veckan och lillkillen var som vanligt i magen igen. Jag ska tillägga att min son i stort sett aldrig har speciellt hård avföring.
Nu idag så var det samma visa igen. När jag kom till dagis så höll de på att byta på honom för femte gången. Tydligen så är det många på min sons avdelning som är så här skumma i magen och fröknarna börjar fundera på om det är nån förkylning som satt sig i magen. Kan det göra det. Min son är snuvig, men det är de ju alltid denna årstid tycker jag. Nu ska jag ha honom hemma i morgon igen så får vi se hur han
Nån som vet om det kan vara så???