• Anonym

flytningar med pytte lite blod från analen(?) kan man ha det?

två ggr när jag har bajsat nu så har det kommit flytningar med lite blod i..pytte pytte lite.. jag vet dock inte riktigt om det är därifrån eller om jag två ggr kommit långt ner och det följt med från "snippan".. jag är orolig,vad ska jag göra? har haft anal sex några ggr.. första gången för 1 månad sedan...

• Svar på tråden flytningar med pytte lite blod från analen(?) kan man ha det?
  • Bettiz

Om man har hemorojder så kan det komma som en vitaktig "flytning" från analen när man bajsar. Och då kan det ju även komma blod om de blöder.

• Anonym

men jag tror inte alls att jag har det... är så orolig över att det ska vara ngt farligt..är ju bara 21! samtidigt känns det pinsamt och gå och kolla om det har ngt med sexet att göra.. :(

• Anonym

snälla ngn till??

• Bettiz

Fast man kan ha hemorrojder inuti analen också. Men om du är orolig så måste du ju gå till en doktor för att få veta vad det kan vara. Lycka till iaf!

• Anonym

tror du att jag kan gå till ungdomsmottagningen med "rumpproblem"..(?) det måste jag väll kunna?

• Bettiz

Ja, det tror jag nog. De kommer ju iaf veta vart du annars ska vända dig.

• JMD

det finns bra stolpiller mot bristningar o sår i analen . Alcosanal heter det o finns på apoteket. Prova ett par dar o se om det blir bättre. Har du inte ont o blöder en massa så finns det ingen anledning att oroa sig!
    Lycka till!

• Anonym

det gör absolut inte ont.. och det blöder inte massor..

• Anonym (ja me!)

Oavsett vad det är så tycker jag du ska gå till en läkare.
    Jag var själv hos en läkare i veckan pga klåda och lite blod i analen. Det berodde på hemorrojder.
    Visst, jag erkänner att det inte är skoj att gå dit å visa upp rumpan, men det är 50 ggr värre före man går dit.
    När man väl är där så sköter dom det så proffesionellt att det inte är så hemskt.

Ring å boka tid imorron så får du komma å få det kollat, och med störst sannolikhet får du ett lugnande svar.

Om du inte vill det kan du ju köpa xyloproct (tror det stavas så) på apoteket och behandla för att se om det hjälper.
    Det är hemorrojd salva, har hört många som tycker den är bra, men tyvärr hjälpte den inte mej...

• Anonym

jag vill först vara säker på att det är därifrån det kommer.. för just nu har jag rosaaktiga flytningar från andra hålet också.. är det inte bättre på måndg går jag till ungdomsmottagningen(jag känner mig mycket mer hemma där) dom har inte öppet i morron

• Tygtiiger

Om du har haft oskyddat analsex så kan flytningarna bero på en könssjukdom (tex klamydia eller gonorré, båda kan botas med penicillin), annars är det absolut troligaste hemorrojder. Gå och få det kollat, så slupper du oroa dig

• Anonym

Tycker att du ska pröva alcosanal, den är jätte bra! fick väldigt ont i Rumpan när jag var me barn, och det hjälpte efter bara några dagar! men hjälper de inte så tycker jag att du ska gå till Barnmorskan/ungdommottagningen! var själv där häromdagen! hatar att göra gynundersökning, det finns inget värre, men när man väl ligger där så är det ju ingen fara och jag kan lova dej att du inte är den första med de problemet, och det kan faktiskt vara hemorrojder, det behöver inte kännas! Lycka till och samla mod och gå it nu! Kram

• Anonym

har kollat klamydia och är ganska säker på att jag inte har ngn könssjukdom! ska köpa salvan idag! har ju lixom inte ont eller så men är ganska träg i magen och har alltid varit.. inte just när jag väl går men det kan ta nån dag emellean ibland! tackf för alla svar!

• MindotterIsadora

Anonym (trådstartaren): 1: ha inte analsex, det räcker med ett lite sår nånstans o du kan få sjukdom.. Ingenting är säkert! använd kondom i sånt fall!

Att få blod i bajset ska inte vara så farligt, ser du om det är "blandat i bajset" eller är det bara nått som kommer "med" ?

Hemorojder kan spricka o då kommer det blod.

Inge vita flytningar ska det komma! Har jag inte hört om!

• Anonym (en som vet)

Asså när det gäller anal-sex, sår o sedan oskyddat på det...du kan inte få klamydia.. du kan drabbas av HIV-virus ! Bögar har sex bakifrån o de får knappast HIV av att äta konstig mat! Passa ER ALLA för analsex! Du vet aldrig vad som kan hända! En ggn räcker! En ggn för mycket räcker för att du ska drabbas. det är inte värt det!

• Anonym

Anonym (en som vet): men varför skulle man få HIV lättare bara för man har anal sex än om man har vanligt sex?

• Anonym (men hallå)

det kan ju vara analfissurer med.. fast jag kommer inte ihåg om det är flytning då, men då blöder det litegran ljusrosa. kliar.

• Bettiz

MindotterIsadora:
    Det kan visst komma som vita flytningar, eller rättare sagt; slem. Det sa en läkare till mig när jag fick hemorrojder p g a förlossning. På bl a www.egenvard.nu kan man läsa:
    "Det vanligaste tecknet på hemorrojder är att det kommer blod och/eller slem från ändtarmen."

• Anonym

dom senasta två ggr jag varit på toa har det inte kommit ngt alls nu! utan att jag använt ngn salva..känner inget eller så! däremot blöder jag konstigt från andra"hålet"

• Anonym

Anonym ( en som vet)

Hm... efter att ha läst ditt inlägg så inser jag snabbt att" du vet då ingenting." Suck!

Svar på tråden flytningar med pytte lite blod från analen(?) kan man ha det?