• Duva

Vill ha tips på lite "banta"recept.

Sitter här och känner att jag måste ta tag i mitt "fläsk"

Har lite dålig karaktär när det gäller att träna och tänka på vad jag stoppar i mig, vill inte börja träna riktigt än heller, har en son som bara är 7 veckor, men att promenera och äta rätt är ju bra.

Finns det recept som man kan gå ner i vikt med, typ 1-2 veckors kurer?
    Om det är någon som har eller vet vad man kan gå in och läsa så skulle jag bli glad om ni ville tipsa mig och detta.

Gick upp nästan 30 kg under graviditeten, har 10 kg kvar som inte vill lämna mig

Kram Duva

• Svar på tråden Vill ha tips på lite "banta"recept.
  • Jennie Brunflo

Men snälla du!

Det är bara 7 veckor sedan förlossningen. Det tog 9 månader att gå upp 30kg det kommer ta några månader att gå ner allt igen.
    Ät normalt och promenera så kommer det försvinna fler kilon.

Mitt tips är att INTE banta eller köra någon diet nu om du ammar.

• Duva

Nu hade jag inte tänkt att banta, därför skrev jag "banta" så här i överskriften, jag vet var jag står och jag ville bara ha lite recept på bra mat och samtidigt kunna gå ner i vikt.

Det första jag tänkter på är ju min son, så att han får bra och näringsrik mjölk från mig, därför vill jag inte träna, utan bara laga bra mat.

Någon som har recept?, det var ju bara en liten fråga jag hade......

• Peppe72

Det bästa du kan göra är att lägga om din kost helt enkelt. Istället för bordsmargarin på mackan tar du 7% mjukost, gurka o tomat. Ta lättmjölk istället för standard, unna dig 1 dag i veckan då du äter kakor, godis och snacks.

Ät frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmat och mellanmål. Med mellanmål menar jag en frukt, fruktsallad eller några riskakor.

Du behöver inga egentliga recept, dra ner på margarin när du steker. Ät hellre kokt mat än stekt.

Som Jennie Brunnflo sa, det tog 9 månader att få kroppen då tar det mer än 7 veckor att bli av med den. Min skrutta är 3½ månad och jag kämpar på med mina sista kilo.

Kämpa på........ Du kommer att nå ditt mål!

• Helene OSV

Amningen tar en hel del, nu har jag ammat i ett år och väger 12 kg mindre än innan jag blev gravid. (gick upp ca 20kg under graviditeten så jag har gått ner sammanlagt ca 30kg.)

Tänk på att du måste äta bra mat när du ammar, jag har vräkt i mig mat (och kexchoklad ) och aldrig ens tänkt tanken på att gå ner i vikt.

Svar på tråden Vill ha tips på lite "banta"recept.