• AprilKotten

Sulky? vid vilken ålder på barnet??

Hej!
    Jag är lite nyfiken på hur gamla era barn var när ni satte dem i en sulky?

Vår dotter är 6,5 månad o sitter bra. Det känns som att det många gånger hade varit smidigare att ha med en sulky än hela stora barnvagnen.

Tack, tack!!

• Svar på tråden Sulky? vid vilken ålder på barnet??
  • Mamma Ia

Vi har börjat med sulky nu när Leo är ett år. Mest för att det är enklare och smidigare än med stora sittvagnen, men också för att han inte sover i vagnen på samma sätt som innan när vi är ute och går.

• princess of woolfs

Tänker skaffa en sulky till våren, tycker de är för lite ombonat nu till vintern. Erik är 11 månader.

• Mandy

Vi började vi 1 år. Är ju hemskt mycket smidigare. Fast det nagativa är ju att det är svårare att sova i dem. När Ebba var 6,5 månad sov hon mycket i vagnen, skönt när man var ute mycket. Och sen så är en sulky kallare. Hade nog väntat till våren. Jag tycker att det känns lite jobbigt fortfarande när Ebba är 15 månader att det blir så kallt i vagnen. Hon blir så kall om händerna och det är bara höst än.

• dragonlady

Smilla var 7 månader när hon fick sin paraplyvagn. (Orkade inte släpa stora vagnen till Grekland ) Vi hittade en ombonad en med fullt liggläge på en butik här i stan. Betalade 900 kr för den - lagom tycker jag.
    Hon älskar den!!

• Mamma till Philip Nova Elliot

Använde sulky ner till affären (nära) och så när Philip var ca 7 mån men det var ju på sommaren...Det beror ju på vad för slags sulky det är...Finns ju dom mer ombonade och med liggläge, då kan man börja betydligt tidigare, speciellt om man bor i hus utan hiss Kram

Svar på tråden Sulky? vid vilken ålder på barnet??