• zitis81

Vilket larmbolag har ni???

Ja jag undrar lite om vad ni andra här inne har för larm? Vad ni betalar? Varför ni har just det? Vad ni tycker om det?

Vi har länge funderat på larm men har liksom inte fått tummen ur.
    Men så igår kom det en kvinna å ringde på dörren. Hon var från sector alarm. De har en kampanj just nu så man får start paketet för 1kr. Sen betalar man en summa per år.
    Om ni vill se mer om erbjudandet kan ni gå in på www.sectoralarm.se

Vad tror ni om det? Är det ett bra larm? Är det dyrt?

• Svar på tråden Vilket larmbolag har ni???
  • Sarge

Vi har Securitas Aroundio.
    Då vi har ett relativt stort hus (240 kvadrat) har vi 7 detektorer (anpassade för husdjur) & vidare har vi 2 knappsatser, 2 magnetkontakter, fjärrstyrning, fria utryckningar & en gsm-uppkopplad modul.
    Totalt betalar vi 350:-/månad, men själva larmet kostade ca 8-10.
    000:- att installera.
    Mkt pengar, men å andra sidan så kostar det att få inbrott oxå!

Jag skulle personligen INTE köpa larm av någon som ringer på dörren....hur vet man att dom jobbar där & inte är en tjuv som är ute & "rekar" ?

• Venusmannen

Inget larmbolag.

Där vi bor finns ingen utryckningsbil från något vaktbolag inom rimligt avstånd.

Kolla det med dem som vill sälja. Tar det typ minst 30 minuter innan någon väktare kan vara på plats, så kan ju ofta en anhörig eller granne göra samma sak.

Angående dörrknackande larmförsäljare,
    De som besökt oss har visat legitimation så fort man öppnat dörren. Så även Securitas Aroundios dörrknackare.

• zackebus

Vi har sector alarm och är nöjda med dom.Nu har inte vi haft några problem förutom när än snickare till oss glömde larma och då ringde dom snabbs som bara den och krävde koner av oss.Så det känndes tryckt.

Tror dom rätt ofta har detta 1kr erbjudande för det nappade vi på för 6 månader sen.

Gillar även att överfalls alarms funktionen den känns trygg att ha då dom alltid skickar en bil hem till dig fast du kansk har sagt rätt koder.
    Vi tog även några till val: 2 extra doser, en lös avlarmingspanel för att ha den stora synlig, en extra sensor och brandvarnaren som går direkt till 112.

• Sarge

Jo, visst legitimation i all ära, men dagens tjuvar är så smarta att dom nog inte skulle dra sig för att förfalska ett leg.
    I det fallet så litar jag inte på någon !

• zitis81

Jo visst det må hända att det finns de som lurar en att köpa larm mm. Men det här kvinnan tror jag inte var någon sådan. Det var inte heller hon som hade hand om att sälja o leverera larmen utan hon gick bara runt å informerade. Om man ville så kunde hon ta beställningar men sen så skulle det i så fall komma en annan å fixa resten. Sen gick vi ju även in på deras hemsida. där fanns mycket att läsa om dem.

Ja ja finns det några mer med tips/erfarenheter???

• Vicryl

Jag har Säkra Hem. Det kostade oss totalt 21000 kronor, då har vi både ett så kallat bortalarm och ett hemmalarm.

Allt kan hända, därför är jag lugn.
  • LPW

Vi valde bort Sector Alarm då det inte alls kändes som en bra lösning för oss (valde Securitas Direct som kändes betydligt bättre).

• LPW

girllady! Är du anställd på Sector Alarm?! I och med att du skriver att "vi har det bästa erbjudandet" så tolkar jag det så och det känns i så fall lite olustigt att du på detta forum gör reklam för det företag där du jobbar.

Jag tror säkert att Sector Alarm är jättebra, men när vi tittade på det vi ville ha så kunde Securitas Direct erbjuda en bättre lösning för oss. För någon annan är säkerligen Sector Alarm det bästa valet.

Jag tycker inte att man bara skall jämföra pris när det gäller larm- man skall titta på vilken typ av "installation" man vill ha, var man bor (antal "bilar" i området), om man vill ha rörelsedetektorer eller ett skalskydd eller båda delarna, hur ev husdjurssensorer fungerar, vart ett ev överfallslarm är kopplat, hur sensorn för brandvarnaren fungerar (om brandkåren larmas direkt alternativt om någon granne först måste ringas upp och bekräfta rök eller liknande) etc.

• chicopico

vi har Securitas Aroundio och är jättenöjda med det....
    min sambo kollade priserna på sector och jämförde och på lång sikt var securitas billigare....

• tessilago

varför skulle vi bli anmälda för att vi säger att vi jobbar på ett företag som det diskuteras om?
    Jag har inte gynnat någon utan bara skrivit hur man kan höra av sig så får man själv bilda sig en uppfattning.

Svar på tråden Vilket larmbolag har ni???