• Alina

Jeanskjol på dop??

Jag är helt desperat, har letat överallt efter något att ha på mig på ett dop där jag ska vara gudmor.

I vanliga fall skulle jag inte ha jeanskjol på mig men nu är jag gravid och ingenting är snyggt på mig, förutom min jeanskjol, svart tunika med knytband och svarta stövlar.

Kan man ha det??

• Svar på tråden Jeanskjol på dop??
  • Jennie Brunflo

Ja det kan du, är du gravid så "gäller inga regler".

Jag har varit på begravning höggravid med kläder som "inte passade sig", men alla var så gulliga och pratade om magen och brydde sig inte ett dugg om kläderna.

Är det dessutom dop så är de inblandade medvetna om besväret med kläder för gravida.

Om jag var du så skulle jag prata med föräldrarna om din bekymmer och be om ett godkännande av kläderna. Jag är helt säker på att de förstår dig.

• Poppet

Jag tycker det låter jättesnyggt. tycker man kan man väl ha vad som helst, bara man trivs i det själv. Kör på jeanskjol du! /Poppet

• Poppet

Oj, det blev lite konstigt där... men du förstår säkert ändå... /Poppet

• Alina

Tack, vad snälla ni är

Då blir det kanske de kläderna.

• Mamba

jag var på bröllop i jeanskjol när alla andra hade balklänningar men det funkade det också! Folk har mer förståelse när man är gravid och det är inte kläderna som blir samtalsämnet

Svar på tråden Jeanskjol på dop??