• CMN

Gonal F, ej IVF

Hur har er (som inte gör IVF) Gonal F dosering sett ut? Jag började den 14/10 med 75 ie och höjde 21/10 till 112,5 ie för att vi inte fått någon effekt. Idag var 2 blåsor 10mm och ska därför höja till 150 ie och nytt VUL på onsdag. Lite rädd för att bli överstimulerad nu, men jag hoppas att gyn vet vad de gör. Någon med erfarenhet???

• Svar på tråden Gonal F, ej IVF
  • smulan76

Jag har gjort 4 beh med lite olika doser men har alltid sprutat i 12 dagar.
    Har tagit 75 IU i 5-7 dagar och sedan 150 IU. Men doserna är ju så individuellt anpassade så det är nog ingen idé att jämföra.
    Jag fick ingen idealisk dos förrän på 3:e och 4:e beh.

• lilli2

Hej! Jag fick puregon, och jag behövde inte reglera dosen i och för sig, men jag tycker inte du ska oroa dig. Puregonet funkade och vi blev gravida.
    Lycka till jag håller tummen

• smulan76

Kan väl tillägga att vi blev gravida på 4:e beh. så det funkar ju

• Jennie med ie

Jag hade samma dosering hela tiden, och har för mig att det var 75 IE. Ägglossningssprutan tog jag som tidigast dag 12 och som senast dag 17 under de 3 behandlingar jag gjorde. Jag fick bra värden på ÄL alla 3 gångerna men blev inte gravid och avbröt sedan försöken.

• anhna

Hej, jag avslutade i förra veckan min andra kur med Gonal-F. Jag har PCO och tillhör de som är extremt lättstimulerade pga min hormonobalans (Mitt LH är alltid högre än mitt FSH så mina äggstockar har en sk kvot). Så jag har tagit den absoult lägsta dosen som gick 37.5. Första omgången fick jag spruta i tio dagar men den här ggn så hade jag redan på dag 10 en äggblåsa på 18 mm så jag behövde bara ta 7 sprutor. Så det verka ju kunna skilja sig rätt rejält från person till person vilken dos som passar.

Hoppas att du har fått en kanonfin äggblåsa vid det här laget!

• CMN

Jag fick fortsätt med 150 iE till den 28/10 och fick på kvällen den 29 ta ovitrelle ÄL-spruta och väntar nu på BIM till helgen 13-14 november. Någon som vet hur lång tid efter man tar sprutan tills man har ÄL. Jag hade känningar från nedre delen av buken hela veckan efter men känner mig nu ganska så normal igen. Hur har ni andra känt er???

• smulan76

Min läkare sa att ÄL ofta inträffade inom ett dygn efter sprutan.
    I Fass står det att man ska ha samlag samma dag + dagen efter man tagit sprutan.
    Jag kände ingenting, men har inte gjort det någon gång under mina hormonbeh. så jag är nog inte så känslig.

Svar på tråden Gonal F, ej IVF