Vad är skeppsgolv?
Nu när vi letar golv så kom jag precis på att jag ville fråga: Vad är skeppsgolv? Är det ett vistt märke av golv eller är det ett visst slags golv?
Nu när vi letar golv så kom jag precis på att jag ville fråga: Vad är skeppsgolv? Är det ett vistt märke av golv eller är det ett visst slags golv?
Det är en viss typ av golv, ser lite ut som smala plankor med lite mellanrum mellan varje planka. Snyggt, tycker jag.
Tack för infon! Har sett bilder där det har varit jättesnyggt, men då är det nog inte något vi vill ha med två barn och 1 miljon smulor på golvet efter varje frukost!
Ligger en gummilist mellan varje golvbräda så för smulornas skull är det ingen fara sen är det gjort av massiv ek så det är enormt tåligt och går att slipa några ggr.
Syns kanske inte jättebra, men vi har Junckers skeppsgolv i ek i våra sovrum.
Här finns flera bilder.
http://www.alloc.se/cgi-bin/alloc/imaker?id=7754&visdybde=2&aktiv=7754
hej!
"skeppsgolv" är vad man kallar på seglingsspråk NÅTAT, på däcken på båten lade man förr brädor och en blandning med tjära emellan. Idag precis som nämns ovan lägger man som en lite list emellan varje bräda. Mycket snyggt vi har det i sovrumemt också i ek!
Har skeppsgolv i köket...syns yttepyttelite på bild i galleriet.
Gillar det jättemycket!
Vi har precis lagt det i badrummat! Inte där man duschar, men resten. Känns kul och snyggt! kolla in www.skeppsgolv.se
Kan tillägga att vårt är i teak med svarta nåtor (fogar)
Tack till er alla, och särskilt tack till er som skickade med bilder! jag lär mig en ny sak varje dag här på FL!
Ringde vår snickare som skulle göra vårt kök, visade sig att han har hunnit blivit uppbokad från v.42 tom v. 47! Så nu så har jag lite mer tid att välja golv!
Tack för at ni tog er tid!
Är det någon som vet var man kan köpa billigt skeppsgolv? Vi ska ha till en Gillestuga på 25 kvm så det får inte vara för dyrt.
Tycker att det är skitsnyggt.