• Splach

hur stort halsband till hundvalp?

Igår vad jag och sambon och kollade efter halsband till våran lilla valp som vi ska köpa, men vilken storlek ska man ha?
    jag köpte ett som var up till 40cm "går att göra mindre", ska bli spannande att se om det är för stort/litet, funderade på hur stort vi hade det till mammas hund, men kom inte ihåg..

Så ni som har schäfrar, vilken storlek har ni på halsband till era valpar på 8 veckor?

• Svar på tråden hur stort halsband till hundvalp?
  • nojjan

Jag har ingen schäfer själv, men jag kan tänka mig att ett halsband som är ca. 25-35 är lagom till en valp. 
    Det bästa är att köpa ett mjukare ställbart halsband eftersom valpar växer snabbt. Ett ställbart går ofta att ställa in hela valpens uppväxt så slipper du byta halsband hela tiden... Blir lite dyrt i längden...  

Nu har min mage varit tom alldeles förlänge!
  • nojjan

Ta med hunden in i en djuraffär och be om att få prova. Det brukar inte vara några problem!

Nu har min mage varit tom alldeles förlänge!
  • Splach

jo tänkte jag skulle stanna till vid djuraffären påvägen hem sen, men det är ju så roligt o gå och kolla på allt som finns..
    Har i alla fall ett halsband som går från ca 20-40cm och ett koppel än så länge...

• Nifelheim

De här i tyg/nylon som man kan ställa om väldigt mkt brukar vara kanon på valpar. Nu har jag ingen schäfer men det har funkat jättebra på våra valpar då det är svindyrt att köpa nya halsband hela tiden eller ha lite för stora halsband som bara glider över huvudet

Svar på tråden hur stort halsband till hundvalp?