• KarJac

Kliar sig så mycket i ögonen!

Min 5-månaders pojk kliar sig så otroligt mycket i sina ögon. Riktigt gnider! Han gör det när han får mat, både ammas och gröt eller burkmat. När han är trött gnider han extra mycket. Någon som vet om det kan bero på något speciellt?

♥Alexander♥Elias♥ KÅRV www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
  • Svar på tråden Kliar sig så mycket i ögonen!
  • Pshevil

Zeb (snart 10 mån) gör också det, fast mest gnider han sig på öronen. Han drar i dem så dant så att man nästa tror att de ska ramla av...
    Det är mest när han är trött men också när han äter och så. Hos oss verkar det vara så att det är ett tecken på att han är mätt helt enkelt.

• KarJac

Pshevil--> Ja, ibland kliar han sig inte alls när han ska äta, medans han ibland ska börja sticka in handen i munnen redan samma sekund som gröten åker in, och sedan upp med handen och klia i ögonen. Resultatet blir vvväldigt kletig bebis!! Och gröt i ögonen!!!

♥Alexander♥Elias♥ KÅRV www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
  • jesber

Så gör min tjej också! Har hittat gröt, fisk, potatis och en massa annat gott i ögonen, näsan och öronen. Jättemysigt!!!

• Pshevil

Ja, jag vet! Sen behövs det nästan sanering av killen! Mat/gröt överallt - i håret, på/i öronen och vid ögonen. Men då låter det ju inte som om din lille kille gör det för att han är mätt iaf, om han börjar med det med en gång. Vet inte riktigt vad det kan vara då....

• Minnisen

Så gör min tota med på 5 månader

• Pshevil

Jag har inte funderat på allergi eftersom han inte gör det annat än när han är trött eller när han ska äta. Om han hade gjort det hela tiden så hade det varit annorlunda. Dessutom är han ju inte täppt i näsan eller snorig eller så. Han verkar inte heller störas av kliandet. Det kanske helt enkelt är någon "grej" han har fått för sig?

• jesber

Min tjej är mjölkallergiker. Men hon gör så där oavsett vilken mat det är. Tror hon bara fått för sig något, förmodligen trött eller mätt. Eller också vill hon bara djävlas med mig!

• Rokka Jill

min tös gjorde det en gång så blev ögat svullet.. jag tänkte "vafan e detta" behöll lugnet o tittade extra.. då hade hon kliat in huden där ögonfransarna sitter (de på undersidan) så drog jag ner det så det veks upp igen.. o då lugnade hon ner sig o slutade att klia sig..
    men ouh vad otäckt det såg ut.

• Marlene

Just att dom knider sig i ögonen när dom är trötta verkar vara otroligt vanligt

Svar på tråden Kliar sig så mycket i ögonen!