• jenjen

Påbörja ny utredning i Stockholm

Jag har påbörjat en utredning om varför vi inte blir gravida på ett ställe i Stockholm. Jag tyckte inte att min läkare var så bra och det kändes som att det drog ut på tiden. Nu ska läkaren sluta med den här typen av utredningar så jag måste gå nån annanstans och funderar då på Sophiahemmet eller St Göran (som min förra gynekolog föreslog). Min fråga är nu bara VAR vänder jag mig? Ska jag ringa gynekologmottagningen eller direkt till infertilitetskliniken? Jag vet ju ännu inte varför vi inte lyckas bli gravida och definitivt inte om vi behöver genomgå en ivf-behandling. Gör de även utredningarna där, eller börjar man hos en "vanlig" gynekolog först?

Nån som har några erfarenheter från ovastående ställen?

• Svar på tråden Påbörja ny utredning i Stockholm
  • Tualisa

Hej! har nyligen börjat min utredning på octavia kliniken på söder. fick numret av vårdcentralen när jag var på cellprov.. men det går att göra dessa utredningar på sofhia hemmet och st-görans, huddinge.. lite överallt tror jag. Octavia kliniken lejer bort sina större ingrepp till huddinge, när man börjat utreda varför det inte funkar. va trist för dig att de slutade på stället du var!
    jag känner att allting tar så lång tid.. kanske bara är för att man väntar och väntar på att något ska hända. Har gjort spolning av äggledare och livmoder på octavia, där dom hittade förändringar i livmodern, sammanväxningar. men alla prover var bra, så nu väntar vi på ivf. sambon har lämnat spermieprov till huddinge igår, nu är det bara att vänta :) önskar dig lycka till! och du kan börja hos en vanlig gynokolog tror jag, för sedan remitterar dom dig till annna vård ifall det behövs..

• jenjen

Tack för ditt svar!
    Ja, det är verkligen irriterande att de slutade med utredningar just när jag ÄNTLIGEN tagit mig dit! Men men, det blir säkert bra ändå, om jag bara får tid någon annanstans.
    Octavia har jag hört talas om, men det ligger lite tokigt till för mig både hemifrån och från jobbet.
    Som jag har fattat det så vill vissa ivf-kliniker att man redan genomgått en utredning innan man kontaktar dem, medan vissa gör även utredningen från början, därför undrade jag hur Sophiahemmet och St. Göran ser på det.

Önskar dig lycka till också!

• LillaAnna72

Vi går på Sophiahemmet och jag tycker verkligen att de är bra!! Vår utredning började i mitten av april och vi har i dagarna gjort vår första insemination... det har gått undan (var ju semesterstämgt mellan juni och augusti). Har träffat flera läkare där och alla är supergulliga.

Svar på tråden Påbörja ny utredning i Stockholm