• Lycklig Mamma2005

Rolig maträtt med köttfärs??

Hej!
    Jag behöver tips på vad jag kan laga till middag... Tänkte använda mig av köttfärs men jag har idéorka. Har börjat tröttna på köttfärsås så jag vill ha nåt roligt recept som är "barnvänligt". Hoppas ni har några tips!!

• Svar på tråden Rolig maträtt med köttfärs??
  • MiaMaa

tacos
    köttförssås
    köttgrotta(limpa)
    köttbullar
    pannbiffar
    avlånga korvar inlindade i bacon...

• Hemma hos oss

Rulla köttbullar tillsammans med barnet är ju extremt barvänligt.
    Och kul.

• Hemma hos oss

barvänligt=barnvänligt *S*

• laven

Man kan göra köttfärsstrutar också - servera i "strut"-rullade tortillas med taco-tillbehör.

• Celindan

hemmagjorda hamburgare
    chili con carne variant mild
    kåldolmar
    kålpudding

• angeleye82

gör enchiladas med köttfärs..smaskens...

du steker köttfärs, har i lite lök, creme fraish sambal olek salt..

lägger lite av röran på ett tortilla bröd och antingen viker kanterna så de ser ut som en fyrkant eller rullar ihop lägg i en form el på plåt ....strö över ost.in i ugnen ca 10 min på 200 grader.

avacado o tomat sallad till..

ps.. funkar lika gott med kyckling istället för köttfärssås

;)

• himla

potatismos i en gratängform å köttfärssås över... sen strö riven ost ... å skjuts in i ugnen ....

å sen är det bara att mumsa på med en sallad till

Eller varva tunna skivor potatis med köttfärssås å riven ost... mums mums efter en lite längre stund i ugnen !

oj nu blev jag nog lite hungrig !

Himla♥Pontus35+4, 040812♥"Bässen" Mf 051113 v.11♥"Polarn" TJEJ Bf 30/9-Gravid v.39+6
  • MELIM

Brynt köttfärs varvad med riven potatis i en gratängform.
    Rör ihop grädde med mycket dijonsenap och ost och häll över. Gratinera i ugn.

Ät med vitlöksbröd till...

• Filbunke

För er som vill äta köttbullar vill jag bara tipsa om Keldas gräddsås. Toppengod till en klassisk köttbullemiddag med potatis och lingonsylt. Och inte så fet (8%) så det stör heller.

Svar på tråden Rolig maträtt med köttfärs??