• Ksomikatt

I ungefär vilken ålder väger ett barn 13 kg?

Sitter å kikar på barnsaker på internet, ofta står det att en viss sak kan användas till tex 13 eller 25 kg...

Det säger mig absolut ingenting :)

Så...ungefär hur gamal brukar ett barn vara när det väger 13 kg.
    Klart jag förstår att det är individuellt men ungefäääär?

(sitter å kikar på bilbarnstol just nu om ngn är nynfiken :)

• Svar på tråden I ungefär vilken ålder väger ett barn 13 kg?
  • Muminmamman

Det varierar nog stort. Min yngsta är 2½ och väger nog unt 13 nu.

• linhen

Min son är 20 månader och väger 12,5-13 kg. Tjejerna i barngruppen (lika gamla) väger mellan 9 och 10,5 kg

• Mi Amore

Min systerdotter fyller 4år 3 dec hon väger 14 kilo, men hon är kort.

• missteddy

det är olika från barn till barn min som son vägde nästan 10 vid 6 månader men man bruka säga omkring 1 årca

• Mumin

Min dotter är 3 år och väger 14 kg, hon är lite mindre än genomsnittet men inte mycket. När det gäller bilbarnstolar så är det babyskydden (den första stolen) som kan användas till 13 kg ELLER när huvudet börjar växa över kanten. Min dotter skulle aldrig få plats i ett babyskydd när hon vägde 13 kg, det är hon för lång för. Så det gäller ju knubbiga bebisar helt enkelt .

Ett babyskydd kan räcka upp till ett år för ett barn som inte är så stort.

25 kg, hmm, en 6-åring kanske?

After all... tomorrow is another day.
  • Asrta1

Min äldsta kille är 3,5 år och väger 13,5 med jeans och tröja på sig...var på BVC idag.

Fick en underbar liten kille 060720 !
  • lajjalo

min pojke är två år och 4månader och väger 12.5kg

• MARIA99

Mina 2 äldsta tjejer vägde båda 13,6 kg på sin 2 1/2 års kontroll..

• MARIA99

fast de hade ju inte fått plats i ett babyskydd så länge =) Nu är äldsta tjejen 5 år & väger 20 kg. Mellantjejen på 3 år väger 14 kg.
    minstingen på 3 mån väger runt 6,5 kg..kommer köpa ny bilstol när hon är mellan 6-8 mån.

• cid

Isak vägde tretton kilo vid ett år.
    Om det är byte från babyskydd till vanlig bilstol du syftar på så är runt 8 månader rätt vanligt att byta, dom växer ju ur dom ändå...på längden och så...

• Puck76

saga vägde 10kg vid sin 8månaders-koll. ska på 10månaders på tisdag och gissar på ca 11kg, så hon väger väl 13ganska snart.

• gummisnoddas

Min systerson vägde 13 kilo när han var 10 månader. Min dotter är 6 månader nu och väger 9 kilo.

• MajaW

Selma väger nog 12 -13 kg, hon är 16 månader.

Svar på tråden I ungefär vilken ålder väger ett barn 13 kg?