Hur lång tid tog det innan era bebisar kom tillbaka till födelsevikten?
Min hade fortfarande inte, efter 2 vecor, kommit upp i födelsevikten (3900), hur är det för er?
Min hade fortfarande inte, efter 2 vecor, kommit upp i födelsevikten (3900), hur är det för er?
Mathilda vägde 10g under sin födelsevikt (3180g) när vi åkte från BB när hon var tre dagar gammal.
Dottern tog ca 1,5 veckor på sig medan sonen bara tog 5 dagar på sig att komma tillbaka till födelsevikten...
Det tog Olle 2v att gå om sin födelsevikt.
Det tog ca 1 1/2 vecka innan min dotter var tillbaka till födelse vikten. När hon föddes vägde hon 2810g och gick ner till 2560g, sen ville hon inte gå upp så jag var på amningshjälp på Södersjukhuset här i Sthlm. Det var en jobbig vecka med mycket oro men till slut så gick hon upp till födelsevikten i alla fall och nu efter 4 månader ligger hon på "normal" kurvan, hon växer och växer.
1 vecka tror jag...
En månad tog det här. Vi fick börja ge tillägg en sväng innan hon knatade uppåt på kurvan igen.
Min mjölk rann till redan dygnet efter han föddes så han vägde aldrig under födelsevikten. (iallafall inte när han vägdes)
Dante har aldrig minskat i vikt...på hemresedagen vägde han alltså fortfarande 3950g...inte så vanligt sa de...Sedan dess har han ökat stadigt. Är nu 16 dgr och väger 4670g!
Efter 5 dagar!
Min son Conn gick aldrig ne ri vikt utan hade gått upp i vikt när vi vägde honom 2dagar efter förlossningen.