• Peachos

lutar huvudet snett.......

Min kille på fyra månader lutar huvudet snett åt vänster. men det går i perionder nu har han varigt "rak" i två veckor. och i går blev han sned igen? någon som har samma problem???

• Svar på tråden lutar huvudet snett.......
  • cissan81

tror att detta kan röra sig om typ öroninflammation....men detta är enbart en spekulation!!!

• Syllen

Det är inget problem han har inte full muskelstyrka i nacken bara.

• Lilladu

Hade jag varit dig hade jag kontaktat bvc, det är inte helt ovanligt att småttisar går till sjukgymnast. Om det skulle vara så att barnet är lite snett får man olika övningar ätt träna på.

häpp

• Anne M

Min dotter hade Beningn Paroxsysmal Torticollis som liten (ofrivillg låsning av nacken), som gjorde så ont att hon först kräktes och sedan blev medvetslös, läskigt till tusen. Det finns en miladere variant som bara heter Torticollis, och det botar man med hjälp av övningar. Kontakta din vårdcentral.

• millalilla

Min dotter gör likadant! Fast hon lutar huvudet åt höger.. Var till en läkare eftersom vi misstänkte öroninflammation, men han hittade inget fel på henne..

• millalilla

Hon är också fyra måndader glömde jag tillägga

• Anne M

Så här såg hon ut strax innan ett anfall, huvudet bara fastnade på axeln, gick inte att rubba på. Det första anfallet var när hon var tre månader, sedan kom dom en gång i månaden i 6 månader, och sedan försvann dom helt. Det var bara första gången vi åkte in, med ambulans, och när vi kom fram så slet dom bara henne ifrån mig och sprang till traumarummet. Jag var helt förkrossad. Hon var så svårstucken så de fick sätta en kanyl i hennes huvud . Fy f-n vilken pärs det var.

Verkar din kille ha ont?

• Anne M
    251-09OKT.jpg Glömde klistra in bilden .
  • Peachos

nej, de verkar inte som han har ont. men han är inte lika sed som din flicka, han lutar bara huvudet en anning åt vänster, det är ungefär som att huvudet är tyngre på ena sidan. axlarna är raka och nacken relativt rak, det är huvudet som lutar.

tack för svaren

• millalilla

Min flicka lutar bara huvudet om hon sitter eller står upp.. Ser lite grann ut som att hon vilar huvudet mot axeln.. Men det är bara ibland det händer.. Blir lite orolig..

Svar på tråden lutar huvudet snett.......