• Anonym (ledsen)

Alla vänner borta...

Jag har tappat nästan alla vänner...Vet inte hur jag ska bete mig för att ta upp kontakten med dom. Vi hade alltid varit ett gäng på 6 pers men sen jag blev tillsammans med sambon så började dom att höra av sig mer å mer sällan till att till slut inte bjuda när det är dags för midsommarfest o dyl. Jag är så himla ledsen för det, samtidigt som jag vet att jag borde ju säkert att ha hört av mig oftare jag med, men jag har ju iaf försökt utan respons...

Jag har alltid ´hört av mig eller hälsat på när någon fyllt år, å tagit med mig en present som jag verkligen gått och letat efter för att personen ska bli glad å tycka om. Var det någon som ens ringde när jag fyllde år? Nej...

Vet inte hur de tänker heller, vill dom inte ha kvar mig som vän? är det något jag gjort? men vad? kan inte komma på något...eller tror dom att jag inte vill vara med dom längre?

Hur ska jag göra? det gnager på varje dag, å jag vet inte hur jag ska få dom tillbaka..eller hitta nya vänner, men det är ju inte det enklaste...

• Svar på tråden Alla vänner borta...
  • Vårkänslor

Jag kan vara din vän =) .. Nä men jag vet att det är jätte svårt att balansera vänner och pojkvän.. Det bli ofta så att man tappar lite kontakt i början!.. Men om dom är riktiga vänner så tycker ju jag att dom ska ha förståelse för att du är kär och kanske inte har lika mycket tid att ge dom som innan.. =S.. Vet inte om det lät vettigt men det är så jag tycker iallafall =) .. Ja hoppas att det årdnar sig för dig och att du finner dom vänner som du förtjänar =)

• Älskade Moa

De har varit precis likadant för mig...
    Jag har me försökt o försökt utan att dom gör så mycke för att vi ska hålla kontakten
    Har mer eller mindre gett upp nu!
    Vart bor du o hur gammal e du??

*krama om*

• hella23

Kan oxå vara din vän!

Känner igen det där oxå.
    Sen jag fick barn har mina vänner flytt fältet mer eller mindre.
    Okej dom hör av sig ibland och kollar om man lever fortfarande.
    Vi blir aldrig bjudna på fester längre då dom "antog att vi inte kunde komma pga att vi har barn"
    Och om man frågar om man får komma så känner dom sig nästan tvugna att säga ja känns det som.

Men jag tycker att dom inte var några riktiga vänner...
    För om dom hade varit det så hade dom brytt sig även om vi har barn.

• vill ha fler barn

känner igen mig. det var jättesvårt i flera år innan jag fick nya vänner men nu har jag många. Vissa bra och vissa ännu bättre.
    jag vägrar att va kompis med nån som inte visar uppskattning.

Du kan kanske leta vänner på helt nya ställen? gå en kurs? nån på jobbet du inte pratat så mycket med?
    Släpp de gamla vännerna och öppna dig för nya bekantskaper.... så som du precis har gjort här.
    Kram nettan

• Anonym (ledsen)

tack för omtanken. man blir så glad av att en helt okänd person ger sig tid att svara och ge värmande ord. det betyder mycket för mig Det jobbigaste är det att vi har varit tillsammans i 2 år och det började då..

• Anonym (ledsen)

oj tack för alla svar, hann inte riktigt med, ska läsa nu

• Vårkänslor

Brukar ju vara då i början när man är kär och vill vara tillsammans hela tiden med sin partner.. Men det vet väll nästan alla tjejer om att det blir så?.. Då är det bara för vännerna att vänta ut och helt enkelt acceptera att det är så en tid fram över!.. Ja vet inte nån som det inte har blivit så med.. Måste ju hända alla nån gång =) .. Ja tycker att dina vänner bara ska vara glad för din skull och stå vid din sida!

• Anonym (ledsen)

barngalen
    jag är 23, vill helst inte tala om vars jag bor, det är ett litet samhälle.. Hoppas det blir bättre för dig! vet ju precis vad du går igenom =(

hella23
    ja det om något är ju nästan elakt att bara för att ni fått barn så "passar" ni inte..

vill ha fler barn
    har försökt lite smått att gå kurser och så, men jag har så himla svårt att ta kontakt och så..=/

vårkänslor
    jo men det första året kan jag förstå men sen.. det känns lite jobbigt. speciellt att alla dom har pojkvän utom 1 och det är henne som jag fortfarande har lite kontakt med.. kanske det ligger nåt i det ändå.. men varför bjuda alla utom jag och sambon på middag och sånt. ja börjar nästan tro att det kanske är honom de har något emot, men det har dom ingen som helst anledning till faktiskt.

det är inte alls roligt när det blir såhär, och man ältar hela tiden om det är något man gjort. vilket det mest troligt inte är, men man vill ju hellre att de ringer och är ärliga om varför än att jag ska gå och undra och må dåligt.

• Anonym (ledsen)

och tack för att ni tar er tid och svarar. det betyder väldigt mycket! känner mig lite ensammen ikväll

• Vårkänslor

Men har du berättat för dom hur du känner? Det kan ju mycket väl vara så att det är din sambo som dom har nått emot.. Det kan ju lätt vara nån känsla som dom har plockat upp från honom eller nått som dom inte tycker om.. Men då är det ju konstigt att dom inte har sagt nått till dig om det.. Fast dom kanske bara inte vill såra dig.. Dom kanske tror att du har det bäst som du har det just nu?..

• Älskade Moa

Jag gick me runt o tänkte på va jag gjort för fel, men min pojkevän o jag har pratat mycket om de han märker ju me att de e dom som inte hör av sig tillbax. Så han e ett bra stöd
    Hoppas du har en pojke som ger bra stöd!
    Jobbigt att du känner dig ensam ikväll, tur att FL finns då

*krama om*

• Anonym (ledsen)

vårkänslor

ja jag har funderat väldigt mycket på om det är han som dom irriterar sig på, eller vad det nu kan vara. men som du säger, varför har dom inte sagt något om det isåfall... det känns ju isånna fall lite... fegt. Jag har berättat för de 2 som jag stod närmast hur jag känner, men det var för ett halvår sen. Jag minns att jag sa precis de som jag skrivit här i tråden och de sa till mig allt jag ville höra ungefär. men det blev ju bara värre efter det, så jag tror nästan det kanske är dags att ge upp, samtidigt som man inte vill det, jag tycker ju så himla mycket om dom på samma gång =/

barngalen

vad bra att du har ett bra stöd i din pojkvän. vet att det behövs när man känner såhär. vi har pratat mycket om det med, och han märker ju också hur dåligt jag mår men det är ju inget han kan göra mer än att stötta mig så gott han kan. jag har ju en underbar vän i honom med, men tjejkompisar är ju annorlunda på något sätt.
    Ja det är så himla skönt med FL en kväll som den här.

Det här har verligen hållt på gnagt sönder mig och även fast jag har sambon, så är han inte tjej och det är skönt att ventliera sig och så sånna snälla svar av er av samma kön

• Älskade Moa

Ja man behöver tjejer me att prata me, som tur e så har jag två systrar (dom e 19 o 22 år o jag e 20) så vi pratar en del, har jätte bra kontakt.
    Men sen finns ju visa saker man kanske inte vill prata med syskon om, så då saknar man sina tjej kompisar

Jag har oxå berättat för mina kompisar precis som jag känner men dom verkade inte bry sig så mycke ändå

Nu ska jag sova...
    Natti natti....

• Anonym (ledsen)

barngalen

vad skönt att du iaf har dina systrar, men som sagt finns det ju saker man inte kanske vill prata med syskon om.
    det lät inge kul att dom inte brydde sig=( var dom rent av elaka? mina "kompisar" sa ju allt möjligt bra och jag blev så glad... men jag hade nog hellre velat att de antingen inte brytt sig eller sagt som de va istället. då hade jag ju kunnat gå vidare och kunnat bryta helt med dom istället. visst hade det blivit många fler tårar, men hellre de än att gå runt å inte veta...

sov så gott! hoppas allt löser sig för dig! tack för ventilationen

• Vårkänslor

Du får helt enkelt ge dig ut och träffa nya vänner.. Riktiga vänner!! Varför inte här på FL?.. Här sitter ju dom flesta i samma situation som du.. Och som du har märkt så är ju du långt ifrån ensam om att detta händer.. Har hänt mig ixå.. Men dom viktiga stannade kvar och det är det ända som betyder nått.. Ja hoppas värkligen att det fixar sig för dig! .. Om du nån gåång vill snacka så är det bara att titta förbi och lämna spår i min gb... Du hehöver inte änns berätta att det va du som skrev detta!.. Hehe.. Ha det bäst!.. Varma kramar

• Anonym (ledsen)

vårkänslor

ni på fl har fått mig att förstå att jag måste nog göra det, samtidigt så känns det lite vemodigt, men jag vill inte ödsla mer tid på dom men vi har ju ändå varit väldigt bra kompisar och jag saknar det som fasen.. men jag får verkligen försöka, bra att fl finns

det känns mycket bättre idag, jag å killen låg och snackade länge igår och han fick mig också att inse att jag måste släppa dom och försöka hitta nya. även fast det kanske inte är det enklaste, så måste jag iaf försöka.

Tack för att du lyssnade! och tack för stödet, det behövdes igår. har fortfarande inte riktigt förstått att helt okända människor kan vara så himla snälla och ge mig råd, fast dom inte har en aning om vem dom ger det till. tack tack igen!

Svar på tråden Alla vänner borta...