• Anonym

Vilket glidmedel?

Hej!

Någon som har nåt tips på bra glidmedel?

Vad är det för skillnad på silikonbaserat och vattenbaserat glidmedel? Vilket tycker ni är bäst?

Tacksam för alla tips

• Svar på tråden Vilket glidmedel?
  • Anonym (nice)

Vi använder ett från en sexshop. Kommer inet ihåg va den heter men den är vattenbaserad, inte lika kladdigt o lättare att skölja bort än silikonbaserad. Anars funkar apotekets ACO glidmedel absolut lika bra. de finns tjocka varianter o rinniga, ja föredrar den tjockare. gör mer nytta plus att de itne blir så förbaskat klibbigt.

• Anonym

Tack för ditt svar

• Anonym

Tycker att RFSU gliden som finns på Apoteket som är vattenbaserade, klick och glid är helt värdelösa. De smular ihop sig efter en kort stund och det är inte alls roligt eller bra.

Tycker att Durex Heat som också är vattenbaserat är ganska bra faktiskt, håller glidet hela tiden!

Silikonbaserade är svårare att tvätta bort, men enligt mig är det värt det! Eros har några bra som brukar finnas på de internetsidor som säljer sexhjälpmedel och leksaker!

Lycka till!

• Anonym

Tack för dina tips!

Håller med om att Klick inte var något vidare.

Sitter o kollar lite på Pjur Eros Women, verkar vara bra.

Har du testat det?

• Anonym

Ja, kör med det nu... eller givetvis inte just nu, men...

Tycker att det är det bästa hittils!

• Anonym

Aha, det låter ju väldigt bra

Får nog ta o testa det då

• Anonym

"eros woman" gillar jag. Klick passar bäst till papperskorgen.

Anonym (nice) ACO tillverkar inte glidmedel.

• Anonym

Måste ju bara tipsa om ett som jag hittade för ett par veckor sen, silikondroppar från Klick! Hur bra som helst, det blir inte kladdigt och nån droppe räcker för att kunna njuta i timmar. Har precis slutat amma så slemhinnorna är ju lite sköra. Med vanliga har jag alltid tyckt att det blir rätt blött, kladdigt blött och man vill gärna tvätta av sig efter för att det inte ska bli kletigt. Men silikondropparna är så bra just för att det inte märks att man satt på, brukar göra lite i smyg innan för att jag tycker det kan sabba stämningen rätt mycket om man måste dona med det där mitt i. Men som sagt, har satt på nån droppe och genast blir det bara "glidigare" utan att kladda eller bli sådär blött. Jag kommer fortsätta med det här för evigt! Helt smaklöst är det också!
    Hoppas du hittar nåt som passar dej, men spring till apoteket och pröva iaf...
    Lycka Till!

• Anonym

Tack för era tips

Jag har beställt Eros Pjur women nu

Sista anonym - det lät väldigt bra! Jag vill också helst undvika kladd om det går, så vi kanske får testa det också

• Riskornet

Vi använder Liquid Silk eller Aqua Glide. Kanon om man har lätt att få infektioner i underlivet.

• Anonym (Halka)

Silicone (om det behövs) vid "vanlig" sex.
    Vaselin vid analsex.

• Anonym

Tack för era tips!

Svar på tråden Vilket glidmedel?