• NadiaNadia

Vad äter ni till frukost?

Hej

Jag är lite nyfiken på dina frukost vanor, dela med dej!
    Jag börja dan med fullkorns gröt.

• Svar på tråden Vad äter ni till frukost?
  • marina81

rostat bröd, apelsinjuice o turkiskt te

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Blubben

Gröt med mjölk, frukt och kaffe!

• laven

havregröt m sylt & mjölk
    te

• Xzibit

på vardagar en banan på bussen haha Å på helger fil å musli eller pannkakor om jag har tur!

• Lady Java

Fil & müsli, ibland med banan eller annan frukt, två ostmackor, ett par koppar te med mjölk. Sen är jag nöjd i flera timmar!

• eisa

Helst ingenting men det blir väl ett par mackor med alfalfgroddar eller krossade linfrön på (nyttighetsångest).

• Little Pooch 05

Havregrynsgröt med russin och aprikoser, mjölk

• lhs73

hemmagjord yoghurt med min egen müsli (som jag gör på quinoaflingor, krossat bovete och solroskärnor)
    å te/kaffe å macka

• stenfalk

"Rå" gröt, gjord på vetekross, rågkross, bovete, helt vete, linfrön och råris, och en banan till det. Gott

• Edwina

Till vardags: Naturell lättyogurt med musli, 1 grovsmörgås med ngt pålägg och the

Till helgen: Samma saker fast juice oxå, ibland ägg och nybakt bröd.

• Tösen76

Har hittat ett favvo-recept i Fredrik Pauluns bok "Den perfekta frukosten" (tror jag att den heter). Han kör ju GI-metoden, men det här är inte bara nyttigt utan ruskigt gott också: vaniljyoghurt med keso, bär (hallon, björnbär, jordgubbar), hackade nötter och honung ringlat över hela härligheten. Mums! Längtar redan efter frukosten imorgon. Jag som aldrig gillat frukost förut. Ska nog dessutom lyxa till det med hem-mixad tropisk juice med ananas, mango och passionsfrukt från samma bok.

//Tösen

• Velan

varierar mellan några olika:

- En kopp frukostvälling fullkorn och 1 banan
    - Fil med en banan och fullkornsflingor
    - 1 banan och 1 kokt ägg
    - Bara 1 banan (vid tidsbrist)
    - Gröt på rågflingor med äppelmos (sällan)
    - Te och grov smörgås med skinka eller ost (på helgerna)

• Lilldetta

Musli med frukt el. sylt (beroende på vad som finns hemma) eller havregrynsgröt, smörgås, kokt ägg och en kopp te.

• SweetStarAngel

Beror på om det är vardag eller helg.
    Vardagar äter vi ofta smörgåsar med olika pålägg, yoghurt. På helgen kompletteras det med antingen äggröra eller omelett med olika fyllning.

• Smurfan JM

Vardagar; Specialflingor+mild yoghurt samt två-tre skivor hembakat solrosbröd med leverpastej+gurka eller messmör eller kaviar (de två senare vanligtvis om jag har lite mer bråttom)

På helgerna är det lite mer varierande. Ibland choklad, ibland gröt, ibland juice som "dricka". Ibland ägg. Alltid mackor. Ibland Creme Bonjour, ibland ost, ibland korv, ibland häst, ibland leverpastej, ibland smältost, ibland kaviar, ibland messmör... Oftast det jag känner för just den morgonen... (Om det inte är sista helgen innan storhandling och det inte finns nästan nånting hemma). ;)

• kajsalisah

stekt ägg och bacon.....kör GI just nu....

Svar på tråden Vad äter ni till frukost?