• Solgård

Belysning i badrum med snedtak???

Vårt sista rum i vårt hus ska nu äntligen färdigställas. Badrum på andra våningen med snedtak. Men hur fixar man bra belysning i ett badrum utan något fönster och med snedtak? Har nån några bilder från sitt badrum som ni ville dela med er, eller vet nån någon bra hemsida med bilder. Måste bestämma belysningen först så vi får sätta upp skivorna på väggen och panela taket.

• Svar på tråden Belysning i badrum med snedtak???
  • Solgård

Jo jag har tänkt på det...men då taket går ner snett och slutar på höjden 1,30 m så kan man i princip nudda vid inbyggda varma spottar det tror jag inte är så behagligt. Där taket är normalhöjd funkar det jättebra, men resten?

• mammatotoo

Ovanför spegeln kan ni ha en lysrörarmatur och kanske någon spottlight i taket om det är möjligt, annars en vanlig lampa på ett passande ställe i tak eller på vägg!

• stin a

Hängande spotlighstarmatur som hängs längst upp i nocken(takbrytningen)som bara hänger ner en bit.....finns ju väldigt snygga sådana...

• Solgård

Stin68

Det var ju en fin idé! Vet du om det finns godkända sådana för våtutrymmen? IP 44 märkning är ett måste. Finns det månne den typen av lampor som är godännda? Jag hoppas det, skall undersöka saken!

• stin a
    Solgård skrev 2006-10-04 21:57:37 följande:
    Stin68Det var ju en fin idé! Vet du om det finns godkända sådana för våtutrymmen? IP 44 märkning är ett måste. Finns det månne den typen av lampor som är godännda? Jag hoppas det, skall undersöka saken!
    Kolla på välsorterade lampaffärer dom ska ju kunna hjälpa dej...
    Lycka till!
Svar på tråden Belysning i badrum med snedtak???