• Ankunge

Mådde ni illa av alkohol?

Hej

Jag testar att ställa min fråga bland er som faktiskt är gravida. Det jag undrar är om ni innan ni visste att ni var gravida mådde illa av tex vin? Och då menar jag inte när man druckit mycket utan typ 1 glas vin.Jag var på middag igår och mådde illa av vinet redan efter typ ett halvt glas och var inte ett dugg sugen. Fortsatte dricka vatten istället.Jag älskar rödvin normalt sett och dricker helst det istället för öl, sprit osv.
    Till saken hör att min mens är sen och jag har haft en del gravtecken men fick minus när jag testade på vad jag tror är bim.

• Svar på tråden Mådde ni illa av alkohol?
  • Nervis

Har själv inte känt av det men vet att det kan vara så. Kroppen vet att det inte är bra och den reagerar instinktivt.

hoppas på det bästa...

• luddegos

Jag och min man hade semester veckorna innan jag kollade mig och vi drack lite vin varje kväll. Jag mådde inte illa av detta, men vet att en kompis till mig mådde dunderilla när hon var gravid och drack...

♥Ludvig, my love ♥
  • Duckan74

Nej, inte alls. Jag drack mycket vin innan jag visste om att jag var gravid. Har hört av bekanta att de känt att vinet inte alls har smakat så det är inget ovanligt.

• MELIM

Jag hann också dricka en del vin innan jag fattade att jag var gravid. Hade gått 5 dagar över tiden när jag var bjuden på fest (utan att märka det alltså, hade dålig koll på mensen just då).

Men när jag började må illa i vecka 7 klarade jag inte ens av lukten av vin. Alkoholfritt vin kräktes jag av.

• Ankunge

Tack för era svar!Vi får väl se hur det går här.Än har inte tanten visat sig och jag är på dag 19 efter ägglossning, har alltid innan haft en lutealfas på 15 dagar.....

Svar på tråden Mådde ni illa av alkohol?