• Frankie

Ont på ena sidan

Testade positivt för ett par dagar sedan och kan fortfarande inte riktigt förstå. I bland får jag "verklighets-sekunder" då jag inser att JAG är gravid! Underbar känsla. Hur som helst så känner jag ganska mycket "stickningar" och "värk" i vänstra sidan av nedre magen. Även vid ägglossning och fram till innan jag testade + har aktiviteten på vänster sidan varit i full gång...men inget på höger. Detta oroar mig lite grann då jag har fått på huvudet att det kanske kan betyda att ngt är fel...typ att det lilla kornet fäst på vänster utsida av livmodern.... är helt ny på detta och vill inte berätta för någon ännu..och kan därmed inte fråga om detta är vanligt eller ej.Någon som har input? Skulle uppskatta det jättemycket! Tack.

• Svar på tråden Ont på ena sidan
  • Blindness

Svarade i den här tråden på mammakroppen men svarar igen.

Jag är gick in i v10 idag och har hela tiden känt mer på vänster sida än höger, jag har bara antagit att kanske bebben har fastnat till vänster i livmodern? Jag tror att om det hade varit utomkved så borde det ha hänt något nu? Vill inte bekymra mig i onödan, men som sagt har själv funderat om andra känner att ägget fäst på en viss sida eller inte.... Jag antar att man kanske kan känna det men jag vet inte säkert :-|

Grattis förresten

Vore bra om någon mer också svarade

• Liquidice

Hade också ont på ena sidan i början av min förra graviditet, men ut kom en fulländad prinsessa, så oroa er inte i onödan

• eSo

Jag känner oxå stickningar i vänster sida, lite värk då och då. Inte mycket, men tillräckligt för att sprida oro såklart...

Fast samtidigt har vi ju sett vårt lilla Pyre när vi gjorde VUL i v.9 och då såg allt bra ut. Så utomkved kan det ju inte vara, för det borde väl ha synts då.

Tror nog inte att vi behöver oroa oss

♥ v.12 med Pyret i magen ♥
  • Michas

Som de andra redan sagt så behöver det inte betyda något illavarslande alls. Om du däremot börjar blöda och / eller att smärtan förvärras på ena sidan bör du åka in för VUL så att de kan kolla att det inte är utomkvedshavandeskap.

• Mli79

Jag hade också ont i ena sidan under graviditeten, och enligt min BM så kan det vara äggledarna som kommer ikläm när allt flyttar på sig.

Mamma till Emma 2006-07-05, väntar syskon med BF 2007-05-26
  • SassieStar

Jag hade oxå ont i bara ena sidan då jag nyss blivit gravid och min läkare på hälsocentralen trodde att jag hade fått utomkvedshavande men jag hade gått för långt för det enligt barnmorskan så hon sa att det bara var ligamenterna som töjs ut, så det är som växtvärk i livmodern bara..
    Smärtan kändes som stickningar av flera hundra nålar eller ibland stora hugg av knivar..
    Lycka till!!

• Frankie

Tack alla som svarat. Jag hoppas att det inte är ngt att oroa sig för bara....Time will tell.

• Lotta9

Känner precis som ni gör; stickningar i vänster sida och mensvärk.(plussade 19/10)Läste om det och fick samma uppfattning som "Sassiestar" att det är livmodern som växer och ligamenten som töjs ut.

Läste om detta på www.niomanader.se

Lycka till...

Svar på tråden Ont på ena sidan