• audrina

ishavsalger carrageen

GladHejsan!
    Jag undrar om det är någon mera här som äter carrageen alger, och hur nu reagerat kroppsligt. Det blir ju nån slags reningsprocess i kroppen, och så blir man piggare för att de är så mycket vitaminer och mineraler i. Har tagit min fösta lilla dos idag på eftermiddan och skall ta en till i kväll får se hur magen blir.

Ha en trevlig kväll.
  • Svar på tråden ishavsalger carrageen
  • anlee

Hej! Jag har ätit det tidigare men ska ta en kur igen. Jag reagerade väl inte så mkt mer än att jag fick gå oftare på toa. Eftersom jag haft eksem från och till så fick jag lite klåda som sen försvann. Magen blir ju klart bättre efter en carrageenkur! Min man har åxå testat det och han blir åxå mkt bättre. Hunden äter alger och är jättepigg och frisk. Mannen äter nu algtabletter året om för att hålla sig frisk och orka mer. Han är aldrig förkyld och orkar mycket mer nu än innan han åt dem. Men du har väl märkt lite nu-det är ju drygt 14 dgr sen du skrev. Hur har det gått?

• audrina

Hej! det gick inge vidare att äta carrageen jag blev yr i huvudet och torr i munnen. Magen blev helt i uppror. Ringde till försäljaren och han tyckte jag skulle minska på dosen. Gjorde det men inget hände jag blev inte bättre, så har nu slutat för att höra mig för om min medicin tegretol har någon inverkan på det hela, har ätit tegretol i ca 15 år. Min Sambo äter och mår bra även katten och han verkar då må riktigt bra av det. Får se hur jag skall göra. Kul att någon visste vad caaragen var för något.

• anlee

Ojdå vilka reaktioner! Att magen blev i uppror var väl inte så konstigt eftersom det är utrensning men yrseln kanske beror på medicinen? Jag började väldigt långsamt och ökade undan för undan så jag fick nog inte så mkt reaktioner. Hoppas du får svar så att du vågar börja igen. Det är ju bra med alger! Lycka till! Mvh anlee

Svar på tråden ishavsalger carrageen