• JozephineEriksson

Skogskatt och birma.

Tror ni det blir en bra kombination? Är skogskatter vana att vara inne? Letar efter en innekatt och hittat en 70 skogs, 30 birma.
    Och en till fråga: kan förresten man avla så det blir 70/30? Jag får inte till det i huvudet, nu på kvällskvisten

• Svar på tråden Skogskatt och birma.
  • JozephineEriksson

Önskade svar snabbt Då jag tänkte ringa på dom ikväll...?

• Anderssonskan

Njae, skulle inte satsa på en korsning, spec ingen korsning med skigskatt, dom är ingen bra innekatt.

Välj en annan i stället, vet många av mina kompisar som inte kunnat ha en skogis inne.

• Mizuki

Att Skogkatter inte är bra innekatter är bull, det är bara en gammal myt.
    Har man katt måste man bygga på höjden, kan katten klättra och leka (och får kärlek och gärna en kattkompis) så trivs den.

Men att de påstår att den är 70/30 visar ganska tydligt på hur oseriösa de är, 75/25 skulle det ju vara isf.
    Leta vidare tills du hittar någon som vaccinerar, avmaskar, inte låter ungen flytta förrens vid tolv veckor och dessutom inte hittar på och ljuger i sin annons.

• JozephineEriksson

ja... 70 , 30 verkar lite konstigt. om dom inte tec parat en 75 med en 50, då blir det 62,5 och sen fortsatt...???

• Mizuki

Fast om man använder en raskatt i huskattsavel så blir man ju utesluten (har jag för mig) ur sverak? Och hur skulle de isf kunna få så många huskatter med så mycket raskatt i sig?

• Mizuki

Du kan aldrig se något sådan på en katt. Det där är långhåriga huskatter, vilka raser som finns bakom kan man bara gissa. Men oavsett om både mamman och pappan skulle vara renrasiga, inom samma ras eller olika, så är de oreggade och alltså huskatter.
    Söta var de ju, men det är få kattungar som inte är det.
    Jag tycker fortfarande att du ska leta vidare, säljaren är inte seriös. De har halverat priset, snacka om osmakligt att rea ut en levande varelse.
    Kanske ett katthem har katten för er?
    Eller en riktig uppfödare?

• JozephineEriksson

ååå vad tråkigt! dom var ju så fiiin

• Sarina och tony

Vi har en norsk skogskatt / helig birma...världens finaste katt! Sååååå lugn och snäll i temperamentet och otroligt tillgiven..

• Sarina och tony

Jag tror inte att det handlar om att det e oseriösa "uppfödare". Kan ju handla om att katten blev med barn av en olycka och säljaren försökte ta ut ett alldeles för högt pris för kissarna vilket de insåg inte funkade...Därför det nedsatta priset.

• Mizuki

1000 kr är inte ett för högt pris för en katt, definitivt inte.
    Jag tycker att det luktar ruttet på långt håll.
    Och _förhoppningsvis_ var det en hoppsan-kull, annars är de bara dumma, men oavsett om det är det eller inte så ska man inte ta skampriser för djur.

Men visst var de fina. Mamman var en riktig skönhet hon med.
    Det är ju helt upp till dig hur du vill göra, jag kan bara säga vad jag hade tänkt och gjort.

• Sarina och tony

Tycker inte att man ska skämmas för att man köper en katt för 500kr. De stackare behöver ju oxå ett bra hem. Våran prinsessa köpte vi faktiskt för 500 kr och bättre katt kunde vi inte få.

• Mizuki

Nej, jag säger inte att man ska skämmas. Nu missförstod du mig.
    Jag menar att säljaren ska skämmas som först avlar på huskatter, sedan sätter ut ett redan låg pris på dem och sedan halverar det.

Min minsting betalade jag inget för förutom en månads mat, sand och husrum eftersom hon ville sälja honom en månad för tidigt.
    Han var avlivningshotad och jag var kär.

• JozephineEriksson

Hmm. Jag rinde och tydligen var det en hoppsan-kull! 3 honon fanns det. Och typiskt: så var det hanarna på bilden som var finast teckand eller vad det heterm, enligt mej....

• Sarina och tony

Mizuki: Jag håller med dig där faktiskt. Sorry att jag missförstod

Svar på tråden Skogskatt och birma.