• Cygge

Simon & Garfunkel

Har hittat en ny favoritlåt, nämligen The Boxer med Simon & Garfunkel. Jag har verkligen fastnat för den låten, den är så fin och mäktig på något sätt.
    Min pappa har alltid varit ett stort fan av dem, och den låten (The Boxer) var populär när han var precis lika gammal som jag är nu då jag (äntligen :P) har fastnat för låten :)

Ni som inte har hört den, ladda ner den och lyssna för den är verkligen bra!
    Sound of silence och Bridge over troubled water är också bra (av samma grupp), men The Boxer är ändå bäst :))

• Svar på tråden Simon & Garfunkel
  • Pappa80

Fastnade för ca: 10 år sedan för deras musik. Finns många bra låtar av dem...

• Microlys

Håller med, den är verkligen fin! "Na na na POFFF na na na na na na na na na na na na na na na na na POFFF".... snyggaste delen i låten... du vet vad jag menar!

• Cygge

Pappa 80:
    Jag är lite efter med andra ord :P
    men så är jag yngre också...

• tottalisa

Jag (född-59) har alltid vetat att dom är bra. Kul att den yngre generationen också tycker det. . Gjordes vääääldigt bra musik på 60 och tidiga 70-talen...

• Pappa80

Cygge --> Haha "lmpo"... Du blir säkert gammal en dag du med...

• Hope8082

The Boxer är riktigt bra! Ärligt lugn men samtidigt en power i den

• Dino78

Riktigt bra låt. Som de flesta låtar av dom, har gillat dom länge. Ville gå på deras konsert i Globen för några år sen, reunion-grejen men det blev aldrig av.

DIF i själ och hjärta
  • Miss Niles

Tycker om "Hazy shade of winter", om du inte lyssnat på den så gör de!
    Tycker iof alla deras låtar. Har 2 skivor...

• Josie O

älskar Only Living Boy In New York

• Arcoiris

Gillar denna bättre:

Hey there landpost... damm da da damm.... Feeling groovie!!! Såå mysig!

Lr: i am a rock, i am an island!

• Maja Gräddnos

Jag är helt tokig i Simon och Garfunkel, men vill verkligen rekommendera er alla att lyssna på Paul Simons solo-skivor. Han är en helt fantastisk låtskrivare som jag tycker kommer mer till sin rätt på egen hand. Ja, han är min stora favorit helt enkelt!

Vill särskilt rekommendera albumen
    Graceland
    There goes rhymin´Simon
    Live Rhymin´
    Still crazy after all these years

Med S&G finns det inget album som slår Live from Central Park, enligt mig. Fantastiskt album! Lyssna på "American tune" och gråt!

• Mirro

Mina favoriter med dem är Cathy´s song och Bleeker street. Lyssna på dem!

• cruZZe

Cygge: Välkommen till klubben. Har själv lyssnat på S&G många år nu och vissa låtar får mig fortf att rysa.

• dio

Jag som är 25 har lyssnat på Simon och Garfunkel i över 10 år

Du har helt rätt, dom är riktigt bra

Im Pretty Sure I got my car pregnant!
Svar på tråden Simon & Garfunkel