• lillajess

Erfarenheter av Karolinska?

Tänkte höra om det är någon som har färska erfarenheter av förlossning på Karolinska sjukhuset i Solna. Jag födde min son där för fyra år sedan och tyckte det var jättebra men hur är det nu?

• Svar på tråden Erfarenheter av Karolinska?
  • Mallemus

Har ingen personlig erfarenhet men en av mina vänner fick barn där i slutet av juni. De var mycket nöjda. Det var dock fullt på BB från början så de fick ligga kvar på förlossningen en natt extra. Men deras upplevelse var mycket possitiv och de skulle välja samma sjukhus igen.

En annan vän fick för ca 1,5 år sedan, de hade också bara possitiva erfarenheter.

Vi pratar om karolinska i solna förutsätter jag?!

• lillajess

Tack, det låter ju bra. Jo det är Karolinska i Solna jag menar.

Någon mer som har erfarenhet - hört något?

• LOL

Jag födde på Karolinska för två veckor sedan, och jag tyckte att det var jättebra!

Jag hade verkligen lågt ställda förväntningar när jag kom in, men från det att jag ringde första samtalet till förlossningen tills dess att jag åkte hem med min son två dagar senare så var allt jättebra. Alla barnmorskor var snälla och jag kände mig väl omhändertagen. Narkosläkaren kom på momangen när jag bad om det. Efter förlossningen fick vi ett nyrenoverat familjerum på Lilla Enheten där min man fick sova kvar. Allt var bra, och till min stora förvåning så var till och med maten god! Jag skulle absolut föda där igen!

• Sussieb

Jag fick Sebastian på ks för ett år sedan och är nöjd, var även inlagd innan han kom för havandeskapsförgiftning. Kommer att välja ks även till nästa sommar då tvåan ska komma.....

Svar på tråden Erfarenheter av Karolinska?