• missteddy

idominsalva

har någon varit med om att barnet blir rödare och får typ små finnar av det i baken efter använing. den vanliga salvan tog slut och jag har varit sjuk så jag har inte orkat åkt in på apoteket och köpt den så jag tog idominsalva i stället märkte nu på em att han fått utslag kan det vara av salvan

• Svar på tråden idominsalva
  • Knosan

Mina får inga utslag, men är de röda i rumpan hjälper inte idomin ett dugg.

• blondimom

idomin kan vara för fet..., återfuktande e bättre... funkar de inte m bara badolja..?

babypuder..?

zinksalva..?

• missteddy

funkar säkert men jag har legat förkyld så jag har inte årkat ta mej utanför dörren så jag tog det jag hade tillhans

• blondimom

inget av det tillhands..? inte badolja...?

nåja förr innan babypuder "uppfanns" för o tjäna pengar... användes potatismjöl.... jag har "ofta" det när det "riktiga" pudret e slut.., funkar precis lika bra..!!!

• missteddy
    blondimom skrev 2006-09-30 23:10:23 följande:
    inget av det tillhands..? inte badolja...?nåja förr innan babypuder "uppfanns" för o tjäna pengar... användes potatismjöl.... jag har "ofta" det när det "riktiga" pudret e slut.., funkar precis lika bra..!!!
    nä jag använder inte barn olja har aldrig behövt det han blir aldrig torr
  • Lene1

Jag rådfrågade min barnmorska om jag kunde använda idominsalva i ansiktet då min dotter var lite torr. Hon rekomenderade en annan salva och berättade att idomin innehåller jordnötsolja! Kan ju kanske vara det han reagerar på?

• missteddy

kan vara det jag får åka in på apoteket i morgon och köpa den rätta salvan

Svar på tråden idominsalva