• Babbelgnagg

Virusinfektion i höften

Min son har, för andra gången, fått virusinfektion i höften. Första gången han hade det var han ca 14 mån nu är han 7 år.
    Fler som råkat ut för det? Är det vanligt att man får tillbaka det? Han har haft det på samma höft båda gångerna.

• Svar på tråden Virusinfektion i höften
  • marlene23

det är inte helt ovanligt att förkylningar sätter sig runt höfterna på barn

• gene

Min dotter fick 1½ v gammal septisk artrit = bakterier i en led, i hennes fall axel & höftled. Vet inte om våra barn har samma (ja förutom att min dotter hade bakterier och din son virus). Men jag inte hört att det är större risk att de ska få infektioner igen på samma ställe. Min dotter fick först blodförgiftning som sedan spred sig till lederna. Har din son fått några problem efter infektionerna? Och hur har han det nu? Har de kollat vilket virus som orsakar detta? Har man gjort en ledpunktion för att diagnostisera? Och vilken behandling har han fått? Hoppas att allt går bra. Skickar Krya på dig hälsningar från oss!

• Babbelgnagg

Första gången var han ju så liten och sa inte så mkt. Problemet med honom är att han är väldigt smärttålig =/
    Frågar jag om det gör ont så säger han nej, men 3 min senare sa han aj när han böjde sig.

Det var stafolykocker (felstavat? Mkt möjligt!)

Nu är han precis som vanligt igen, men minsta lilla det gör ont ska han vi till doktorn igen. Han fick bara smärtstillande (Ipren) och vila ordinerat denna gången. Första gången fick han antibiotika.

• Babbelgnagg

stafylokocker stavas det visst, men det e väl eg inget virus?

Svar på tråden Virusinfektion i höften