• Knytets mamma

Extra kroppsbehåring

Har lagt märkte till att jag under graviditeten fått mer kroppsbehåring.
    Under min tid med ätstörningar fick jag även då extra behåring i form av lanugohår. Tycker att dels detta blivit mer och att jag fått en ex. mer "luden" mage.
    Det är ju med all säkerhet hormonellt betingat. Dock känns det som om kroppen överreagerar på något vis. Ja, ja...
    Någon mer som lagt märke till extra hår, eller är jag den enda som går omkring luden för att klara vinterkylan*S*

• Svar på tråden Extra kroppsbehåring
  • Nickan77

Hi hi!!!
    Nej du är inte själv!! Fick jätte mycket hår på magen i min förra graviditet (öööhhh) Pincetten kom fram och sen var dom borta!! Inväntar samma sak denna gången....

• Knytets mamma

Ah sådan tur*S*
    Fast pincett låter hiskligt smärtsamt med tanke på den behåring jag ligger inne med. Trösten är att håren är ljusa, dock ser det hysteriskt kul ut när jag får gåshud och håren står åt alla håll och kanter..
    Lite pigge piggsvin över det hela!

• Hedda

Känner igen det där med Pigge Piggsvin, hela magen är luden med ljusa hårstrån. Sen har jag världens längsta hormonrand, under navlen, över naveln och nästan ända upp till brösten. På den växer det ett tiotal lååånga svarta hårstrån. Jättesexigt... Har också fått ökad hårväxt på käkarna, precis under öronen. Det är ingen annan som ser det men jag märker det... Inbillar mig att detta tyder på att det är en kille i magen, men man vet ju aldrig...

• Knytets mamma

Hedda

Precis det där vid käkarna... Där har jag fått jättemycket ljust fjunigt, dunigt baby lanugo hår.
    Så igår sa jag till sambon i förbifarten att jag tyckte att jag fått "lite" extra hår nu under graviditeten. Och han sa "JA, visst har du det"
    Hmmm.. så i mitt fall är det inte bara jag som ser det...
    Det där på käken under öronen vet jag inte vad jag skall göra åt...*grrr*

• MalinI

Jag fick massor av mörka hårstrån på magen och ryggslutet.. Mannen säger att det är dags att vaxa

• Hedda

Det är bara att hoppas att de försvinner efter förlossningen... eller gör de det? Tänk om de inte går bort...??? Vill ju inte gärna behöva raka sig. Visserligen syns de ju inte så mycket så att någon annan märker det, men ändå. Min man såg det först när jag påpekade det! Tror du att din sambo hade sett det om du inte hade frågat honom?
    Skall bli kul att se vad det blir för kön på våra små skruttar...

• Knytets mamma

Hedda

Ja jösses, så långt har jag inte tänkt ... Raka sig hemska tanke*skrattar så att knytet hoppar*
    Saken är den att jag pekade inte ut något specifikt ställe för sambon, utan bara sa det, så det måste ju verkligen betyda att jag är ett pigge piggsvin.
    Får innerligt hoppas att det försvinner efter förlossningen...!
    Och helt klart skall vi se vad det blir för kön, för i så fall kanske vi kan komma med en ny skrock-teori*S*

• M L

Åhh vad skönt att höra, jag trodde att jag var den enda som höll på att förvandlas till en luden persika....

• FruM

Hihihi, här är en "luden persika" till, främst vid käken och på magen...

FruM

• aloehh

En till med luden mage
    Just magen har varit utsatt varje gång (tredje nu).
    Har dock inte rakat eller plockat... håren försvann av sig själv på mig, mellan graviditeterna.

Svar på tråden Extra kroppsbehåring