• sabina82

amningste? funkar det?

Min son har blivit gnällig på kvällarna. har skrivit ett inlägg tidigare om det. han verkar inte bli helt nöjd och sliter och suger i bröstvårtan sen blir han arg..
    Känns som att produktionen inte är lika stor på kvällen.
    Har funderat på amningste, är det någon som testat det? gör det att man får mer produktion och att bebis blir mätt och nöjd igen ???

• Svar på tråden amningste? funkar det?
  • Amorella

Jag tycker att det funkar. Om inte annat så gör det att du dricker mer och det leder ju till ökad produktion. Jag köpte i hälsokosten och tror det bara var anis och fänkål. Ibland ingår också kamomill och kummin.

• sabina82

ok. fick du mer mjölk?? när ska man dricka det och hur mkt?

• morre

Jag läste att man har som minst mjölk på kvällen eftersom det då är länge sen man sov senast. Om du kan, sov en liten stund så rinner mjölken till o din bebis blir mätt och go
    Har också tänkt köpa amningste men har inte kommit mig för.

• Amorella

Jag har egentligen aldrig haft problem med mjölkproduktionen, men när min tjej har varit större och har varit sjuk har hon bara velat ha bröstet. Då har jag naturligtvis fått lätt panik eftersom det är viss skillnad på att amma lite på natten och helt plötsligt helamma. Då drack jag ganska mycket amningste och tyckte det hjälpte. Det är hur som helst inte i onödan. Just fänkål är väldigt lugnande för babyns mage. Så du kan dricka hur mycket och hur ofta du vill.

• Pralin M

Jag drack litervis med Luzernte när min mjölk började sina. Men det hade ingen effekt, så till slut blev det flaskan istället...

Mamma till Maximilian 060512
  • Isorfidien

Det fungerade inte för mig - drack litervis samtidigt som jag intensivammade mitt första barn men inget av dessa fick igång mjölkproduktionen så att mitt barn skulle få i sig allt det han behövde.

• mamman Linda

Jag drack liter med den där äckliga sörjan när min mjölk sinade...*ryser vid tanken på smaken* å inte fick jag en droppe mer mjölk för det...

...bara 7 veckor kvar...
  • sabina82

usch då..verkar som det inte funkar alltså? då får han väl snutta oftare några dagar då..kanske det enda som hjälper.

• Marren

jag har druckit teet fr minimundus nuu i 4 dar å tycker faktiskt att jag fårr mer mjölk å jepser är mycket nljdare å gör längre sovpass... men vet inte om det är inbilling... men teet fr minimundus är dessutom gott så det skadar inte att försöka... å billigt är det å ättedrygt då du lätt kan göra 2 koppar på en sil

• Heranell

Jag provade aldrig amningste, men lättöl... drack en flaska per kväll ett bra tag och jag tyckte att det funkade jättebra! Alice blev mätt och nöjd. Innan dess fick vi ge henne upptinad bröstmjölk som komplement (jag pumpade ur massor när hon var på neo och fick ta med mig hem sen).

• lillith

Lättöl är jättebra - det rinner till lättare oxå. Fick det rekomenderat av amningshjälpen så det är ok att dricka.

Amningste funkade för mig men jag fick MYCKET tunn mjölk av det. Låt dem hållas på kvällen så brukar det reglera sig - och framför allt om du märker det är mindre så lägg dig och vila en stund. Brukade funka för mig.

• Lilla O

Det kändes så, men det som fanns på hälsokosten med anis och fänkål var ruggigt äckligt. Köpte på minimundus och det smakade bättre tyckte jag...

• Flaxa1

Kan oxå rekommendera teet från Minimundus, smakar bra och jag tyckte det funkade.

Du kan även göra ditt eget på lika delar hel kummin, fänkål och anis. Jag brukar även blanda i en del torkade myntablad för smakens skull, smakar inget vidare utan.

Häromdagen fick jag ryggmassage av sambon i runt 20 minuter och brösten var som ballonger efteråt. Verkar som att det påverkade produktionen av nån anledning, kan ju vara värt att prova iaf!

• Helene OSV
    Flaxa1 skrev 2006-10-01 23:16:20 följande:
    Häromdagen fick jag ryggmassage av sambon i runt 20 minuter och brösten var som ballonger efteråt. Verkar som att det påverkade produktionen av nån anledning, kan ju vara värt att prova iaf!
    Ja, det är ju jättesmart!! Du slappnade av och frigjorde en massa härliga lugnande mjölkstimulerande hormoner! (sex kan också funka! gärna i duschen med riktigt varmt vatten!)
  • FransiAliyah06

"han verkar inte bli helt nöjd och sliter och suger i bröstvårtan sen blir han arg.."

Kan det inte vara så att han får mycket luft i sig. Min lilla blir så när hon har för mycket luft. Då rapar jag henne emellan åt och lägger henne vid bröstet igen tills hon inte vill mera eller somnar.

• Marren

va å vägde idag å då hade han ökat 500 gr på 2 v...vet inte om det har m teet att göra men 7 dar har jag druckit det nu...

Svar på tråden amningste? funkar det?