• Enjoy life

Lusa väggar o mörka möbler? Hjälp!

Har ett stort TV-rum, ca 30 kvm, högt i tak. Nu har vi mörka tapeter upptill och mörk herrgårdspanel nertill. Tak o golv är i furu. Våra möbler är i mörkt trä (typ ek)

Rummet har många fönster så det är ändå inte mörkt. Drömmer dock om ljusa väggar, men har inte råd att byta möbler. Kan tänka mig att måla tapeterna o panelen ljust. Skulle det gå bra? Vilken nyans skulle passa? Rummet ligger mot norr.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-01 11:07:35:
    Ja, menar ju naturligtvis L J U S A väggar. Löss är jag inte någpt fan av

• Svar på tråden Lusa väggar o mörka möbler? Hjälp!
  • Charlott29

Beige tycker jag är fint och en mörkare fondvägg kanske?
    Vi har vit/beiga väggar med beiga fondväggar och till detta har vi gråa soffor och övriga möbler i ek.

• Prinsessan Tindra

Vi har precis så i vårt vardagsrum. Det är högt i tak med takstockarna synliga. Det är målat vitt, både tak och väggar men stockarna är original, mörkbruna. Alla våra möbler är mörkbruna och det är jättesnyggt. Jag har en kompis som har målat hela sin gillestuga som var i träpanel i vitt och det blev också jättesnyggt!

• Enjoy life

Ingen som har några bilder?

• Enjoy life

Suktar efter bilder och idéer

• MajaMaria78

Nämen är du ingen fan av löss TS

Skämt åsido...vi hade mkt furu i vårt allrum. Har nu ljusa tapeter och har (målare har) laserat all furu vit. Blev helt OK.
    Jag vet inte om det är svårt att måla tak själv.
    Har bild i galleriet om du vill kolla.

• Enjoy life

Maja: Vilket läckert TV-rum!!!

• Smajla

Jag tycker det är otroligt snyggt med kontrasten vitt-svart/mörka möbler. Om jag hade varit du hade jag målat taket vitt, panelen vit och tapet upptill i en ljus färg...

//Smajla
Svar på tråden Lusa väggar o mörka möbler? Hjälp!