• E l l a

Julbonus på jobbet?

Brukar ni får julbonusar på jobbet? Hur mycket brukar de ligga på? Får ni då bara bonus eller julklapp också?

• Svar på tråden Julbonus på jobbet?
  • Poena

Jag fick på mitt förra jobb, fast efter jul. DÅ fick man en viss procentsats på all provision man dragit in under året innan. Inga jättepengar men det var ju trevligt i allafall Vi fick julklapp också, värd några hundralappar.

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Tulip

Fick ett matpaket i julklapp förra året, men bonusar har vi inte på mitt jobb.

What do you know for sure?
  • aragon
    Vi fick välja om vi ville gå ut och äta för MAX 200kr eller så skulle vi få en julklapp för samma summa.......

Vi valde att gå ut och äta.......åt upp varenda krona
    Visa dina nära och kära att Du älskar dom...en dag kan det vara för sent
  • Bo Peep

Nope, jobbar inom statlig sektor, Chefen har sagt att vi struntar i julklappar också.

• Sunna

När jag arbetade på en särskola i min lilla stad, så fick vi varsin tygkasse som det stod ICA på... med INGENTING i! Tack Sala kommun...

Sam. ♥ .Mammas lilla hjärta.
  • Bo Peep

Sunna, den tog nog priset ändå. En reklamkasse, alltså...

• Xara

Ett år fick vi ett skohorn och ett annat år en kokbok...

• Michaela83

Jag jobbar extra åt ett privat assistans-bolag, och där får vi varje år 5 kr för varje arbetad timme under året (kommer innan jul)! Blir ganska så mkt pengar för heltids arbetarna

Inom Blge kommun där jag är fast anställd, så har vi fått bl.a biobiljetter, hårvårdkit, och nu sist drog dem in på julklappen men vi fick gå på julbord med irlänsk orkester (!!).

(¯`°?.¸ ღ Carpe Diem ღ ¸.?°´¯)
  • Mickis74

Vi brukar få en julklapp av cheferna....men i form av någon sak, inte pengar.

• Carisma95

På mitt nya jobb har det ett system där de beräknar t.ex. servicelevel på leveranserna varje månad, vilket läggs i en poängpott, beroende på hur bra leveranserna har varit. I slutet på varje år får man poängen gångrat med 2 (månadsbonusen) x 12 månader. Kan bli max 2.000 per månad, så skulle man få full pott (vilket nästan är omöjligt) får man 24.000 extra vid jul.

• mamma legolina

Jo vi brukar ju få den "fina" landstingsalmanackanOskyldig

Enda sättet att få en vän är att vara en
  • Majsan70

Vi har fått både jul o semesterbonus förut, samt julklapp och julbord. Nu har vi bonusar i varje månadslön istället, ingen julklapp o kanske julbord om de inte drar in på det med nu.

• Karisma

Ingen aning då jag börjat på ett nytt jobb.

Men vi blir bjudna på hotellet m respektive på julbord. Blir ca 350pers. Privat företag.

Sen så har vi bonus varje månad.

Kram K.

• Coursell

Nej.
    Eller igentligen får jag det från ett av företagen jag jobbat för. Istället för att köpa nåt (som det alltid är någon som inte gillar) så skänker de en viss summa per anställd till Canserforskningen.
    Det tycker jag är jättebra.

Svar på tråden Julbonus på jobbet?