• Emma1981

När ta bort liggdelen till vagnen?

När tog ni bort liggdelen? min lilla tjej spänner sig som en ostbåge i vagnen för att hon vill se allt som händer runt omkring. men hon är bara 3mån och 2 veckor.

• Svar på tråden När ta bort liggdelen till vagnen?
  • flippe

använde liggdel till mina i c:a 3 månader så du kan med gott samvete ta bort den..det finns ju fullt liggläge på sittdelarna..

• Lola Jämtland

Vi bytte till sittdel när Alma var 11 mån.
    Såg ingen mening med att byta tidigare för hon satt så bra i liggdelen....Innan hon var helt stadig så hade jag en mjuk kudde bakom henne så att hon kom upp lite.

//Blivande husägare!
  • Pyretsmamma

Emma började använda sittdelen (att ligga i) när hon var runt 3 månader...

• Emma1981

flippe: vad bra då kan jag med gott samvete byta om två veckor. råkar nämligen veta att min dotter skall få en fårskinnspläd till sin vagn i dopppresent så det blir ju alldeles lagom tack för hjälpen.

• Emma1981

lola jämtland: hadde du sele och satte fast henne med då?

Tänkte att jag skulle köpa sele till så att man slipper göra hål i pläden

• Lola Jämtland
    Emma1981 skrev 2006-10-01 18:08:08 följande:
    lola jämtland: hadde du sele och satte fast henne med då?Tänkte att jag skulle köpa sele till så att man slipper göra hål i pläden
    Nä....hade aldrig Alma fastspänd varken i ligg eller sittdelen....
    //Blivande husägare!
  • Emma1981

Flippe: jag tror hon kommer tycka det är mysigt Ha det bra!

• Emma1981

lola jämtland: Satt hon så lungt och snällt tills hon var 11mån, det hör nog tyvärr inte till vanligheten. Min lilla tjej är en riktig bökare.

• Amorella

Vi tog bort mjukliften när min tjej var 6 månader just för att komma åt selen. Om jag var du skulle jag nog försökt ha liggdelen lite till för sittdelen är sällan lika ombonad. vi hade också en lammfäll, men det blev liksom tomt och bara väldigt stort. Och då hade jag ändå en stor tjej. Ni får prova er fram!

Svar på tråden När ta bort liggdelen till vagnen?