• myspysan

Har ni finbestick?

Som rubriken lyder "HAR NI FINBESTICK"?

Undrar hur vanligt det är...
    mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni finbestick?
  • myspysan

Började samla på det, men sen kom jag av mig och nu finns de inte längre att få tag på.
    Ska försöka hitta något likvärdigt, men får aldrig tummen ur...

mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
  • Maddevg10

Fick nog första när jag döptes...

• Mrs Jane Doe

Japp - har fått komplett uppsättning - i princip fick vi det som ett tidigt arv av makens farföräldrar...
    Har även själva köpt (ej samlat till) en modernare variant...

• Nyfiken gul

har bara kaffeskedar - men vill gärna ha lite bättre bestick....

• FruCissy

Vi har finsbestick, ärvt från båda sidorna.

Förvirrad tvåbarnsmamma med shoppingmani
  • Plumpis

Ja, det har vi. Men de används väldigt sällan, då man aldrig anser att det är "fint nog" för att duka fram med dem.

• MiaL

nej, vill inte ha heller.
    jag blandar olika huller om buller, både bestick, glas och poslin.

• Eliama

Nej och vill inga ha heller. Bara jobbigt att få plats med dem någonstans, dessutom glömmer vi alltid att ta fram finporslinet vi har så de skulle säkert bara ligga och samla damm någonstans.

• Vem där

Haha, kryssade i nej, vill ha och sen kom jag ju på att min pappar har samlat finbestick åt mig i tusen år ungefär och dom har jag aldrig använt. Hade glömt bort det Hur snurrig får man vara egentligen

• Tigger is a she

Ja, jag har ärvt silverbestick som en gång var köpta på en auktion. Används sällan för vi har snygga vardagsbestick. Men det är fint med silverbestick.

• Jessica24

Ja, jag har fått då jag fyllt år, julklapp osv.
    Dock har jag själv valt ut vilka jag skulle ha. Glad

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Senap

Japp. När svärföräldrarna skiljde sig vill ingen ha dem så sambon tackade och tog emot

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Baronessan

Är "finbestick" alltid silver? *nyfiken*

Eller kan "finbestick" vara rostfritt stål, men en uppsättning som man använder när man dukar finare - typ med "finporslinet"?

Jag hade gärna haft ha en uppsättning finporslin och finbestick - om jag hade plats - men jag vet inte om jag nödvändigtvis vill ha silverbestick.

• Elute

Ja, fick en hel uppsättning snygga bestick av min mamma. Sedan har jag köpt en del grejor själv. Använder både finbestick och bröllopservisen till vardags.

• Duckan74

Maken har ärvt silverbestick från sin farmor och farfar. Lite kul för första bokstaven i vårat efternamn är ingraverat, har glas också med bokstaven på. Tyvärr är det alldeles för sällan vi kommer ihåg att använda dem.

Svar på tråden Har ni finbestick?