• markattan

Värdering linneskåp!

Hej! I mitt galleri har jag laddat upp bilder på vårat linneskåp...vet ngn därute vad ett sådant kan vara värt..om det är det! Vi vill sälja det omgående, men fick en tanke om ev värde.

Tack så mycket.

www.familjeliv.se/hem/markattan/galleri.php

• Svar på tråden Värdering linneskåp!
  • Fastidious

Vet du vad det är för år på det? Tyvärr så är väl inte linneskåp direkt attraktiva på marknaden just nu.. Jag köpte ett större välbevarat för 100 kr på auktion. Kolla på Blocket vet ja.. Men en vild gissning är ca 500-1000 kr. Sen beror det ju på vad för köpare ni hittar.

• kryddann

Skåpet som du har är ett sidebord som troligen tillhör en matgrupp .... Har själv en en hel grupp med stolar, bord sidebord och linneskåp. En hel grupp i bra kvalitet får man mellan 5-8 tusen. Enstaka delar vet jag inte.

• mammatotoo

Jag hade ett gammalt jätte stort högt skåp med en välbevarad fasad spegel och skruvade pelare och hela fadderullan....3000:- från auktionsverket, jag skulle tippa att dom gjorde sig minst det dubbla Men jag hade inte tid att vänta i flytten.

Men jag skulle tro att du får 400:- för ditt skåp
    Jag kollar ganska mycket på www.blocket.se ,se där och jämför!

• markattan

ska kolla blocket=) vet ngn om det finns ngn bra värderings site på nätet?!..gratis då

• markattan

Kollade på nätet.....de svenska sideborden, tack kryddann^^...från 1800 -sl 1900 tal är inte alls lika det jag har..däremot är sidebordet väldigt likt fransk design mitten av 1900....ähhh..vad vet jag igentligen ...detta var ju ett linneskåp tils imorse

kanske svenskt från ngt landskap..i bara ett av sitt slag...

bha....^^

• Gisse the one and only

Ett sidebord är det och i ganska dåligt skick dessutom,  du får max 300 kronor, men jag skule ge kanske 150-200 kronor i det skick det är i.

Inget värde i dessa skåp då det kryllar av dom och de inte attraktiva alls.

Stryk mig medhårs....annars
  • markattan

=) fan va nice...då vet jag!

Man undrade bara....ifall det va värt ngt o jag skickar iväg det för 150 spänn!

• Ärtan1

Vi tömde ett dödsbo som kryllade av dessa möbler. Och INGEN auktionshandlare var intressead av såna här möbler. De var inte ett dugg attraktiva fick vi veta, så våra hamnade på tippen sönderslagna.
    Jag skulle nog tro att du får max 300 kronor för ditt sidebord!

Svar på tråden Värdering linneskåp!