• Anonym

Kan man ringa sjukhuset och fråga?

Undrar bara om någon vet ifall man kan ringa sjukhus och fråga om dom fått in en särskild person? Får dom svara på det?

Min man slutade jobbet fem idag och han har inte kommit hem. Vi har två små barn och såhär brukar han aldrig göra. Aldrig. Han ringer jämt eftersom han vet hur lätt jag oroar mig. Jag har ringt hans vänner. Släktingarna här i stan är bortresta så där kan han inte vara.

Jag kan inte tänka, inte andas. Är så rädd att det hänt honom något hemskt.

• Svar på tråden Kan man ringa sjukhuset och fråga?
  • Prinsessan Tindra

Förstår att du är orolig! Jag tror att man kan ringa och fråga. Jag har gjort det en gång och fick svar iaf. Försök!

• True Romance

Nej, man kan vanligtvis inte ringa och fråga på sjukhus om de har någon person där. Men om du förklarar din situation så kanske de svarar. Jag hade i alla fall ringt och provat. Prova också till polisen, om det hänt någon olycka eller så.

Lycka till!!

• Thèresé  1982

Ja det ska du kunna om du är anhörig dom brukar fråga vem du är och om du kan personnummret...brukar även vilja veta vad dom kommit in för men det går nog endå om du vill kika.
    Hoppas allt är bra med honom!!!
    Han har ingen mobil han kan nås på?

• Nallie D

Oj vad hemskt. Har han ingen mobil?

• Anonym

Tror att de får svara om ni är gifta. Men brukar de inte kontakta anhöriga?

• Thèresé  1982

Jag menade att man kan ringa akuten....inte vanliga avdelningarna

• SmurfÖga

Självklart kan du ringa och fråga sjukhuset om du är orolig. Har jag gjort och dom lugnade ner mig massor. Så ring du.

• vilja pilja

hmmm.
    De är klart att du kan ringa å fråga, dom kanske inte kan svara men dom kan ju berätta hur du ska gå vidare! Har du någon som kan komma till dig du ska väl inte vara ensam. Kramar från en som tänker på dig . du måste skriva så jag vet hur de löser sig

• Anonym

Tack.

Ska försöka ringa och se vad dom säger. Hans mobil ligger kvar här hemma...

Det är ju i och för sig sant att jag borde ha hört om det hänt något. Men om det hänt något riktigt hemskt kanske ingen vet vem han är.

• Pricken och Pyret

Jag har ringt till sjukhuset efter min dåvarande sambo en gång och fick ett ärligt svar.
    När jag varit på akuten för ett litet tag sedan frågade de mig om det var "hemligt" att jag var där. OM anhöriga skulle ringa...

Jag hade provat att ringa dit.

Lycka till!

Svar på tråden Kan man ringa sjukhuset och fråga?