• knattis

Tror min katt brutit svansen???

Hej på Er!
    Är det någon som har koll på katter?? Min hankatt har nog råkat illa ut verkar det som ..
    Förra veckan hade han en bula på ryggen, precis vid svansroten.. efter några dagar gick den ned, och nu har han bara ont i svansen,, hänger mest rakt ned. Han verkar inte må dåligt annars, han äter och går på lådan som vanligt.

Vad göra? Han har inget köttsår, så kanske att han kommit i kläm i någon dörr eller så?

• Svar på tråden Tror min katt brutit svansen???
  • Miss Parker

Min katt råkade ut för samma sak en gång, och när jag ringde veterinär så sa de bara att det skulle läka av sig själv. Men för din egen sinnesfrids skulle kan du väl slå en signal till din veterinär och höra vad de säger.

• Leeloo

Vet inte om katter kan få det som kallas vattensvans. Hundar kan det iaf och det kommer av att dom blivit för kalla och det går över efter nån vecka eller så.

• knattis

Leeloo!

Vattensvans?! Vad är det???

/Knattis

• Leeloo

Jag vet inte riktigt vad det är men min svärmors hundar fick det i somras när de hade badat och blivit lite för kalla. Ring veterinären och fråga. Hoppas din katt mår bättre snart!

• oOoJOYoOo

Hej!

Hade en katt som gick bort förra sommaren. Han bröt sin svans vid ett tillfälle vert inte hur de hade gått till dock. Jag ringde veterinär o hon sa att jag skulle avvakta då...ha koll så att de inte började lukta illa om svansen för då kunde den ruttna o trilla av!!! *blä* Men då hade han oxå ett sår mitt på svansen. Han sov mest hela tiden o svansen läkte fint ihop man såg bara om man tittade noga att den var en aningen sned. Annars var allt bra.

• Tova

Vår katt bröt svansen för ett år sedan, han blev troligen biten av en hund. Det dröjde dock över en vecka innan vi förstod att det var så allvarligt, eftersom den första veterinären insisterade på att vi skulle avvakta och ge penicillin... Till slut började svansen mycket riktigt dö, lukta illa och krokna (mycket obehagligt!) I dag är katten som tur är helt återställd, fast svanslös.

Vår katt hade riktigt ont, rörde sig inte en meter i onödan, bajsade på stället osv. Jag tror inte att en katt som har brutit svansen kan vara nästan som vanligt, men jag är i för sig ingen expert. Lycka till!

• knattis

Tack för alla svar!
    Har nu pratat med en veterinär som tyckte att vi skulle ta in honom för en koll........... stackars liten.

tack igen!

Svar på tråden Tror min katt brutit svansen???