• Anonym (kliar)

Kliar i rumpan

Okej..hur sjukt som helst men...

kan nån hjälpa mig!

Det kliar så fruktansvärt i min rumpa!!!!!
    Alltså vid hålet.

Vad kan det vara?!
    jag har tvättat som vanligt...å jag har smörjt men fasiken känns som jag vill ta klor å riiiva!!

AOW!

• Svar på tråden Kliar i rumpan
  • Anonym

Har du tittat med spegel? Kan ju va mask. Det är vanligt, finns receptfria medel på apoteket.. tror jag.....

• Anonym

Kan oxå vara hemorojd. Har haft det flera gånger och det kan klia väldigt mycket. Om du varit hård i magen någon gång senaste tiden så kan det vara det.

• Syllen

Det kan vara hemorrojder. Speciellt om du är gravid.
    Hemorrojder kliar och sen blir det som ja vad ska man kalla det ja om man känner efter så känner man att allt inte står rätt till speciellt om man känner när man tvättar sig.

Köpa Xyloproct på apoteket är ett tips.

• Anonym (kliar)

Mask!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hur ser man det???? ser man masken maskarna?!!!

ehmm....kan det ha att göra med om man haft analsex..eller försökt

• Cilota
    TS - antagligen är det ditt sistnämnda. Du har nog fått en liten spricka som kliar medan den läker.
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Anonym (kliar)

aha..okej...så jäkla pinsamt!!
    men har aldrig haft det förut och..eh...ja
    brukar ju inte direkt klia där bak annars!

• Anonym (svamp)

Det är inte helt ovanligt att få besvär med svamp runt anus. Testa i sådana fall att smörja med en salva som används mot svampinfektion i underlivet (typ pevaryl eller liknande)

• Anonym (mamman)

Kan vara springmask......finns medel på apoteket Vancuin tror jag det heter

• Anonym (kliar)

men om det är nån sorts mask...hur får man det och alltså hur vet jag?

• Syllen

Jag tipsar dig att avvakta ett par dagar. Jobbigt med klåda ja det är det men om du avvaktar så får du även veta om du har fått en spricka som läker. Fortsätter det och inte blir bättre så får du tänka om.

Ett tips är också att ta lite blött papper och torka varje gång du är på toaletten vare sig du kissar eller gör nr2. Så att det håller sig så rent som möjligt för då läker det bättre och klådan blir lite bättre.

• Anonym (mamman)

Vi har haft springmask här i familjen många gånger...kommer från sandlådor och grönsaker..inget farligt men då kliar det mest i rumpan kvälls/natttid...

Avvakta får du se det är nog inte mask men det enda jag kunde komma på.

Svar på tråden Kliar i rumpan