• Cotton Candy

När byte till sittdel i emmaljunga duo edge + vilken åkpåse?

Hej

Jag har en emmaljunga duo edge och undrar när man "brukar" byta från liggdelen till sittdelen?
    Min son är 3 mdr nu så det dröjer väl ett tag fortfarande - då lär det ju vara ganska kallt när det blir dags - vilken åkpåsa är då bäst? Emmaljungas egen eller ett annat märke?

• Svar på tråden När byte till sittdel i emmaljunga duo edge + vilken åkpåse?
  • Karlstad

Köpte en åkpåse på barnens hus. Vet inte märket. Men ha kvar liggdelen under vintern. Bytte nog vid 6-8 månader.

• missteddy

om ditt barn inte blir för lång så ha kvar ligg delen jag kunde ha min ligg del till han var 5,5 månad på min son men då var han lång också

• Martha

Jag hade en sån till min nyfödda dotter.. hon är född i oktober så jag var tvungen att ha åkpåse i.. först hade jag emmaljungas egna men den är alleles förstor.. blir bara knöligt.. sen köpte jag en beg teutonia fleece den var super men kanske inte så varm.. och sen köpte jag en simple world åkpåse den var kanske oxå lite stor men samtidigt var min dotter så lång att när hon låg med vinterkläder på sig kändes hon alleles hoptryckt i liggdelen så vi bytte.. tror detta var i slutet av januari början av februari alltså var hon runt 4månader...

• Cotton Candy

Tack för svaren - Martha: när ni bytte och hon var 4 mdr - åkte hon inte ner i botten på vagnen (svårt att beskriva...)? Hade ni en kudde under?
    Jag testade att ha min son sittande i sittdelen uppe i lägenheten men selen passade inte och utan känns det så himla ostadigt.... Är ju rädd att han gör illa nacken eller plötsligt ligger ihopknölad i botten på åkpåsen

• Martha

H

Cotton Candy skrev 2006-10-19 14:06:01 följande:
    Tack för svaren - Martha: när ni bytte och hon var 4 mdr - åkte hon inte ner i botten på vagnen (svårt att beskriva...)? Hade ni en kudde under?Jag testade att ha min son sittande i sittdelen uppe i lägenheten men selen passade inte och utan känns det så himla ostadigt.... Är ju rädd att han gör illa nacken eller plötsligt ligger ihopknölad i botten på åkpåsen
     Hon satt ju inte riktigt upp utan hade nog alltid ryggstödet i liggläget + åkpåse el fäll eller vad jag nu hade i så då låg hon väldigt plant fast det var sittvagn.. så det är nog ingen fara.. selen använde vi nästan aldrig i emmaljungan.. kanterna var så höga å Havanna satt still så det behövdes inte då..
Svar på tråden När byte till sittdel i emmaljunga duo edge + vilken åkpåse?