• stin a

Gravid utan äggledare

Är det någon här som lyckats bli gravid trotts bortoperade äggledare........
    Vore så intressant att höra om det är möjligt.....Förvånad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-02 13:41:26:
    Vill höra en solskenshistoria.....
    Själv har jag inga äggledare och har gått igenom IVF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-02 19:56:49:
    Har nämligen hört förlänge sedan någon här Fl som lyckades ändå!

• Svar på tråden Gravid utan äggledare
  • ia1

Måste man inte göra IVF isf?? Jag vet inte. Jag har stopp i båda min äggledare och jag blev inte gravid utan IVF iaf...

Jonatan föds onsdagen den 4/10. Snart är vår son här!!
  • greta67

Hej! jag har inga äggledare pga 2 utomkveds. Det är bara ivf som gäller eftersom det inte finns något som kan dra upp ägget i livmodern. Vart är du op?
    Skriv dom inte upp dig direkt till ivf??

Så jag har fått hjälp och har idag en snart 5 årig underbar o söt liten tjej.

Hoppas du får den hjälp du behöver

Kram

• stin a

Jag har redan gjort Ivf för 13år sedan efter 8års operationer och utredningar.....så jag kan hela den biten sen många år tillbaks.....Fick en pojke på första försöket..han är 12 år...
    Men jag efterlyser någon som kanske har lyckats utan äggledare.....har nämligen läst det här för länge sedan...men hittar dessvärre inte den Tråden

• Ciccilionaa

Inte alls på samma sätt, men dock en solskenshistoria... iallafall för oss.
    Blev mirakulöst gravid trots att jag inte har ngn "kontakt" mellan äggledartrattar och äggstockarna, dvs jag har inga äggledartrattar kvar som ska fånga upp ägget. (efter massa operationer, tumörer, X och skit).
    En av läkarteorierna: att kroppen "bildat" en egen "väg" för ägget att nå äggledaren (har dessutom bara en fungerande äggledare samt en fungerande äggstock).

Har en liten mirakelson och gjorde igår ivf för att hoppas hoppas hoppas få ett litet syskon till honom.
    C

• stin a
    Ciccilionaa skrev 2006-10-02 20:17:52 följande:
    Inte alls på samma sätt, men dock en solskenshistoria... iallafall för oss.Blev mirakulöst gravid trots att jag inte har ngn "kontakt" mellan äggledartrattar och äggstockarna, dvs jag har inga äggledartrattar kvar som ska fånga upp ägget. (efter massa operationer, tumörer, X och skit).En av läkarteorierna: att kroppen "bildat" en egen "väg" för ägget att nå äggledaren (har dessutom bara en fungerande äggledare samt en fungerande äggstock).Har en liten mirakelson och gjorde igår ivf för att hoppas hoppas hoppas få ett litet syskon till honom.C
    Gud så roligt att läsa om dej....Otroligt att kroppen kan läka/lösa sig själv på sitt vis...
    Det kallar jag solskenshistoria.....För läkarna har sagt att det kan finnas någon procent som lyckats den naturliga vägen....ändå!
    Håller alla tummarna att du lyckas snart igen...
    Varma kramar!
Svar på tråden Gravid utan äggledare