• compete

NUPP-vad har ni fått för resultat?

Jag var på NUPP-test i v.12+ 6 och fick resultatet NUPP(mm) 1.6. Har dock nu läst en del om nupp och då står det att man kan ha mycket mycket lägre resultat... Jag hade i och för sig bakgrundsrisk 1:693 och efter testet 1:5551 så det är ju bra men jag undrar nu vad ni andra som gjort NUPP haft för resultat, speciellt när det gäller mätt i mm. Tyckte inte heller att barnmorskan kontrollerade näsbenet som hon skulle..
    Är 29 år, borde jag gjort fostervattenprov?

• Svar på tråden NUPP-vad har ni fått för resultat?
  • ladyhawk

Jag vet inte vad det var för mått i mm (vad är det för mått, nackspalten?) men risken var 1:899. Jag gjorde inget fostervattensprov och jag är 35.

• AMO

Spalten var 1,7 för mig hon sa att de flesta låg kring 1,5, min risk efter testet var 1:2400 någonting.

Fostervattenprov rekommenderade de endast om risken låg på lägre än 1:250

Vad jag vet mätte hon inte något näsben, men det kanske hon gör imorgon när nästa UL är

• Bella8

Nackspalten på Lilla Räkan i min mage var 1,1 mm och näsbenet såg fullt utvecklad ut enligt åldern på fostret... Foster med Downs Syndrom har oftast ett nackspaltsmått som överstiger 2,5 mm...

Min risk var från början enbart baserat på ålder (36 år) 1:192 men sjönk sedan efter Nupp till 1:1597... vilket är jättebra och helt normalt...

Du är 29 år... riskerna för dig att få ett foster med Downs Syndrom är minimala.. riskerna ökar endast om man är över 35 år...

• maj72

32 år och resultatet är 1:4269 - helt normalt och bra värden enligt läkaren och det finns anledning att gå vidare och göra fostervattenprov. Nacken var 1 mm.

• Lyllo

*puff*

Flera?? Ska på Nupptest på måndag och är nyfiken!

• BaraPyssel

Mitt mått var 1,2 och risken var 1:8000-något.

• tinkerbell74

Jag är 29 år och mitt mått var 1,1 mm, risken över 1:5000.
    Näsbenet såg jag aldrig att hon kollade.
    Barnmorskan förklarade för oss att det var först vid 3 mm som man närmar sig farozonen.

• dagdrömmaren

När vi gjorde NUPP mätte nackspalten 1.8 i v 12+6 och risken beräknades till 1 på 5824. Jag är 26 år.

• Johanna01

Är 29år, måttet var 1.6mm & min risk var 1:4882. Hon såg näsbenet men vet inte om/hur hon mätte det.

• h04

Hon sa att näsbenet såg jätte bra ut, och fick en risk 1:4689, jag är 23 år

• K75

Mitt mått var 1,7mm, och risken 1:5600.
    Är 28 år.

Svar på tråden NUPP-vad har ni fått för resultat?