• Smilla0608

Prinsess kalas....????

Hej

Det är så att jag har tagit på mig en uppgift här...Skall hålla i ett prinsess kalas åt min mans systers dotter som är 7 år...
    Hon skall bjuda hem nga vänner till sig med Tema Psinsessa...
    Vad kan man göra under en sådan kväll......

Hade lite ideér om klipp å klistra kanske, ha prinsess mallar, kjol mallar m.m som de kan välja ut och skapa sin egna prinsessa...eller nä....

Kan ngn komma med ngt bra förslag på vad jag kan göra...snälla

• Svar på tråden Prinsess kalas....????
  • malinmys

Hade Prinsesskalas till min tös nu i feb när hon fyllde 7 Jättekul!!

Vi bjöd på:
    Prinsesstårta (bilder i mitt galleri), chokladmuffins med glasyr o silverkulor o massa frukt på fina fat, ex melon, ananas, druvor, physalis och gurkstavar. Som duk hade vi en gammal gardin med stora rosa rosor på Blommor på bordet såklart.

Lekar vi hade:
    *Pussa prinsen (rita en prins på en spegel som sen tjejerna får pussa på med läppstift, en variant av sätta knorren på grisen).
    *Fiskedam (gjorde en i rosa tyg med lite paljetter o dekorationsstenar på). Vi hade celofanpåsar med några få "lyxgodisar" i typ diamantring(klubba), godishalsband osv..
    *Prinsesskrona (alla barn fick göra sin egen prinsesskrona i papp med paljetter o glitter o grejjer)

Sen dansade tjejerna mest o lekte med de nya presenterna

Lycka till nu, o fråga gärna om du undrar över något!

Trotsiga barn är trygga barn.....
  • malinmys

Något jag håller ganska hårt på är att inte ha för långa kalas... helst inte mer än 2 1/2 timme när det blir mycket lek o stoj... Annars om man vill ha ett långt kalas kan man alltid hyra en kul film som passar temat o kolla på mitt i kalaset eller på slutet för att varva ner lite

Trotsiga barn är trygga barn.....
  • Smilla0608

Tck så mkt Malinmys

Det lät ju super att få göra sin egna prinsess krona... Man kan köpa typ glitter papper och lim samt en massa olika klistermärken, paljetter osv...Perfekt ju

Samma sak när det gäller varianten av grisen i säcken, så kan man ju göra det med kronan istället ex....

Tack så mkt igen...Glad

Svar på tråden Prinsess kalas....????