• Flutterby

Leka på dagis lekplats efter stängning?

Får man göra det? Alltså ta med sitt barn till ett dagis lekplats när dagiset är stängt? (Mitt barn går inte på dagis än, han är snart 19 månader) Det finns bara en kommunal lekplats nära oss o den är så tråååååkig! Skulle det vara OK att gå med honom till dagiset? Vill höra vad ni tycker innan jag kontaktar dagiset, ifall detta är en helknäpp idé.

• Svar på tråden Leka på dagis lekplats efter stängning?
  • Nyfiken gul

det har jag alltid gjort som liten - då var man alltid på dagis lekplatser o härjade...

o har fortsatt med det med mina egna barn... går dit på helgerna när det är stängt.. ser många andra barn där också...

• Fru Giorgio

Det är helt ok att leka på dagisgården efter de har stängt.

• jennypennypannkaka

Vi brukar leka på dagisgården efter stängning, främst på helger, eftersom lekparkerna i vårt område är så vandaliserade.

Har inte frågat om det är okej, men det är fler barn med föräldrar som är där och vi skräpar givetvis inte ner, så jag kan inte tänka mig att det inte skulle vara ok.

• Flutterby

Åh, vad bra! Då är jag kanske inte knäpp ändå! Bör jag fråga först ändå?

• Busfröet

Så länge ditt barn inte går på dagis har ni roligt där men tänk när han väl börjat där kanske han vill gå någon annanstans. Men jag tror säkert det är ok att göra det utan att fråga. Har du sett andra leka där efter stängning?

Ha så kul!

• Flutterby

busfröet: nej, jag har inte sett folk där, men har inte gått förbi så ofta när det varit stängt. Vår pojke ska gå på ett annat dagis när han börjar, så det ska nog gå bra!

• Flutterby

Nu har jag ringt till dagiset o frågat och det är OK att vara där, för det räknas som allmän plats. Jättebra!

Svar på tråden Leka på dagis lekplats efter stängning?