• LPW

Cylinderformad eller rektangulär stora, "låga" glasvaser...

Vi har massvis med orkidéer och jag börjar tröttna på att ha dem i varsin kruka utan funderar på att plantera dem tillsammans i antingen en cylinderformad "vas" alt en rektangulär (i glas). Jag hade tänkt få plats med 3 orkidéer i respektive "vas". Någon som vet vad man hitta en passande "vas"?! Överallt där jag tittar är de antingen för låga eller för höga...

• Svar på tråden Cylinderformad eller rektangulär stora, "låga" glasvaser...
  • stin a

Ikea har ju många olika cylinderformade vaser/blomkrukor i glas i några olika storlekar...

• Thursday

Jag läste någonstans att man inte ska ha orkidéer i glasvas, för rötterna kan brönnas/kokas...

• LPW

IKEA har inte i "rätt" storlek.

Har inte tänkt ha orkidéerna i fönstret så det borde fungera med en glasvas tycker jag...

• stin a

Lagerhouse då de har mycket vill jag minnas....

• ATA

Ingegerd Råman har designat en cylindervas för Orrefors som heter Slowfox. En av mina absoluta favoriter, tyvärr vet jag inte om du kan ha tre orkidéer i den. Men klassisk och snygg är den i allafall...

• LPW

Tack för tipset! Känns iofs osäkert om det får plats tre orkidéer i den (och den är väl mönstrad?! Jag vill ha en i klarglas) och den är nog lite för dyr för det jag tänkt ha den till men jag skall i alla fall titta på den (Ingegerd Råman brukar ju göra urfina saker)

• LPW

Tackar givetvis även för tipset om Lagerhouse. Jag gick förbi där igår men tänkte dumt nog inte på att gå in...

Svar på tråden Cylinderformad eller rektangulär stora, "låga" glasvaser...