• Mireia

Minskade fosterrörelser v 24

Är i vecka 23+2 och kände bebben ganska mycket hela förra veckan, men sedan i förrgår har jag bara känt få och ganska svaga buffar. Är det vanligt att det kan avta några dagar, eller bör jag bli orolig? Kan bebben ha ändrat ställning som gör att jag inte känner den så tydligt? Har moderkakan i framkant.

• Svar på tråden Minskade fosterrörelser v 24
  • markattan

framkant=lite mindre bök känner du=) hmm....så växer den lilla nu så det knakar=) behöver ju lite tillväxtperioder...

Är du jätteorolig ska du naturligtvis ringa din bm imorrn=)

Lycka till! //kattan

• Jackson

Hej!
    Det var exakt samma för mig! Hela vecka 23, 24 och 25!
    Jag fick veta av en läkare på sjukhuset att bebisarna har en tillväxt period just då och rör sig då mycket mindre för att dom sover så det ska röra sig mindre då!
    Men är du väldigt orolig så kontakta din bm.
    Hade bara önskat att någon hade berättat detta för mig!

Kram.

• TessaS

Jackson

Det var väldigt skönt att höra. Inte så att jag legat sömnlös, men jag längtar otroligt efter nästa besök hos BM just bara för att få höra hjärtat.
    Det har varit ganska stillsamt i magen ett tag nu. Ibland känner jag små puffar, mest bara när jag druckit nåt riktigt kallt. (blir väl kallt om rumpan då? )

Tillväxt-period låter väldigt sannolikt för jag känner av i magen och i fogarna att det händer grejer nu. Känner mig "utspridd" i höft och gren-regionen...

Så står det till bakom pannbenet -> www.tessas.net/blogg
  • markattan

uuuuh! i sådana tillväxtperioder känner man sig lika ihopsatt som en tappad vas...

• Jackson
    Om man vill kan man ju gå till bm för att lyssna på hjärtat, det gjorde jag när jag var orolig... det tar ju bara 2 minuter när ni kommit dit!
    Men det är oftast ingenting, men som gravid är man ju mer nojjig än man vanligtvis är...
  • TessaS

Jo, jag kan säkert gå dit och få höra hjärtat, men än så länge har jag inte varit tillräckligt nojig för det...
    Det kommer väl kanske senare...?

• jezzzica

haha precis så var det för mig oxå! tänk vad man lär sig

• Mireia

Åhh, vad skönt att höra!!! Nu kan jag kanske slappna av lite!

• Jesster

Det var så för mig också i några veckor
    Man blir orolig men det är som skrivit tidigare fullständigt normalt som tur är.

• TessaS

Förmodligen bara för att jag var lugnad igår, så satte det igång igår kväll.

VM i bebis-studs pågick i min mage hela kvällen!! Jag kunde inte sova... och var ändå glad. Min sambo kunde för första gången känna det också. Att man kan blir så salig över så enkla saker...

• evaviola

Samma sak för mig, är i v26 nu, och bebben lugnade ner sig för en vecka sedan. Samtidigt känner jag av buffar ner mot slidan och in mot magen istället för utåt. Har oxå moderkakan i framvägg, så jag känner bebben bäst när den sparkar upp mot revbenen. Var hos BM o lyssnade på hjärtljud, allt var helt normalt sa hon.

• KaRoLiN85

samma för mej med..De berodde på att bebben hade vänt sej neråt och innåt.
    men orolig va man de kan ja lova..

• Hatter

Var precis detsamma för mig. Gick in och lyssnade på hjärtljud och blev genast mycket lungnare! Samma dag började bebben sparka omkring igen!

• sonica

Förstår precis hur du känner. Jag är nu i vecka 23+1 och har sen i fredags bara kännt svaga och få rörelser. de går knappt att känna dem alls. I början av förra veckan så sparkade han ofta, och med större styrka. Den sparkade också om karlar med djupa röster pratade. Nu reagerar bebis inte alls. jag är jätteorolig.

Svar på tråden Minskade fosterrörelser v 24