Akupunkturen funkade!
Hej,
Jag är en sån som brukar vara inne och läsa andras inlägg, men inte själv postat några.
Mina favoritinlägg är solskenshistorierna, som har gett mig hopp under de två åren som jag och min man har försökt att bli med barn.
Nu tänkte jag att det är dags att dela med mig av min solskenshistoria.
Jag och min man har alltså under två års tid försökt bli med barn, utan att lyckas. Vi har gjort utredning och blivit förklarats oförklarligt barnlösa. Vi har testat det mesta utom ivf, som vi står i kö till. Och det har gråtits många tårar...
Allt eftersom tiden har gått har stressen över att inte bli gravid ökat, så förra månaden bestämde jag mig för att gå och få akupunktur. Det kan ju inte skada tänkte jag. Jag gjorde 6 besök hos Marietta...Och gissa min förvåning när jag i lördags plussade!!!
Vet inte vad av alla hennes tips som gjorde att det funkade - om det var att jag slutat helt med att dricka kaffe och svart te, om det var att jag dragit ner på mjölkprodukter, om det var de kinesiska örterna eller om det helt enkelt var nålarna. Men det gör detsamma
Jag kan i alla fall konstatera att jag märkte direkt att jag mådde väldigt bra av att gå på akupunktur. Jag blev lugnare och mer harmonisk, vilken även min man märkte. Därför hade jag tänkt fortsätta denna månad också, även om jag inte blivit gravid.
Det är fortfarande svårt att begripa att vi faktiskt är med barn och just nu hoppas jag bara att den lille vill stanna.
Önskar alla er kämpande tjejer lycka till!