• pagbg

Vi som blev pappor sommaren-06

Hallå, hoppas att det är någon som vill hänga på & prata vid på detta fina forum:)

• Svar på tråden Vi som blev pappor sommaren-06
  • skjuteN

Nja, blev pappa på våren, så jag känner mig lite utanför.. =)

• pagbg

skjteN: Du är så välkommen hit, hur är livet som pappa då??

• pagbg

Daddy Mathias: Hur är det att vara pappa då?? Själv gick 10 dagar ledighet väldigt fort....

• byström

själv fick man lillkillen i början av juli =D

• Mik R

Hello!
    Japp jag fick min lillekille i juli.
    Skit glad..

• NiklasG

Vi fick vår tös i slutet av augusti

Pappadagarna är snart uttagna. Sparade två som jag tar ut två fredagar i följd Ganska skönt med tredagars helg. Sista av dem går i morgon.

Hur går det för er andra då?
    Hur planerar ni pappaledigheten?

Vår Molly har ofta gaser i magen tyvärr och vi provar med minifom. Nu provar mamma med att inte äta/dricka mjölkprodukter eller innehåll av mjölk (lactos). Så får vi se om det hjälper något.

• Redwings

Fick min andra pojk i Maj. En Dino. Han är en nöjd och glad och stor kille . Var ledig hela sommaren med hela familjen, superhärligt. Så storebror kunde vara ledig från dagis. Nu är jag hemma varje fredag.

• Alshain

Vi fick vår lille kille i Maj, räknas det?

Allt väl och ledighetsplanering pågår för fullt. Vi låter också bli komjölk just nu, pga en möjlig intolerans mot komjölksprotein.

• skjuteN

Livet som pappa är ju stenhäftigt.. Längtar verkligen till den 2:a April när jag går på 5 månaders pappaledighet. Snacka om rätt månader att vara ledig!

Skönt att få vara hemma en lång period med dottern. Fick testa 2 veckor nu när min sambo fick ryggskott. Det har inte varit jobbigt iaf. Bara sambon som gnällde. =)

• byström

NiklasG - Vår lille kille har också haft problem med gaser i magen , och vi gjorde som er - prövade först Minifom, men sen slutade min fru med mjölkprodukter. Vilken skillnad! Han blev go och glad på stört. Nu är han 3 månader och hon börjar kunna ta in lite mjölkprodukter i matlagningen, sakta men säkert.
    Hoppas det går lika lätt för er!

• teletubbie

jag sluter mig med sommar skaran da , vi fick vår andra grabb nu i somras , 9 juli , våran stora pojk kom på sommaren oxå fast det var 2004.

• pagbg

Det är härligt att vi är några stycken som har hittat hit & hoppas att det är fler som kommer in:) Är det någon av er som planerat Dop?

• byström

Blir inget dop för vår del, ska de med i kyrkan får de bestämma det själva när de nått den åldern. Möjligtvis blir det någon slags namnceremoni med närmaste familjen, men vi tycks aldrig få tummen ur, så det lär nog inte hända. =P
    Är era barn och förkylda nu...? =(

• NiklasG

pagbg: Vi tänker också ha ett namnkalas istället för dop.

Vi har inget emot troende men vill att vår dotter ska få bilda sig sin egen uppfattning om tro. Och vad är det som säger att det är just den kristna tron som är den hon ska välja?

byström: Nej, hon är frisk just nu.

• Jahapp

Fick en grabb i augusti..... blir hemmapappa from nästa sommar.

• Pappa Peter

Fick en tös den 24 juli.. Har en till som kom den 3 dec 04..

• Bogdan

Blev pappa den 8 augusti. En ganska komplicerad förlossning men ut kom lille söta Emanuel.

• Tonlan

Vår Rasmus kom juni!

Så nu har man vant sig en del med olika rutiner!

Grabben har börjat äta burkmat för fullt nu även om vi bara skulle köra smakportioner i början men det gick galant så nu kör vi burkmat. Han brukar få risgröt kl 9 och sen håller det sig till ca 12-13 så får man burkmat. Vid ca kl 16 får han burkmat igen och vid
    kl 18 får han risgröt om han vill ha så blir det mjölk kl 19-20 när han ska sova. Ska börja köra med välling nästa månad!

Svar på tråden Vi som blev pappor sommaren-06