Bli sminkad?
Är det någon som vet vart man kan gå och bli sminkad här i Linköping??? Vad det kostar och vilka som är bra... Vet att Kicks på Gränden har gjort det men vet ej om dem har det kvar...
Är det någon som vet vart man kan gå och bli sminkad här i Linköping??? Vad det kostar och vilka som är bra... Vet att Kicks på Gränden har gjort det men vet ej om dem har det kvar...
Har ni Make Up Store?? Isåfall är det The Place!
Vet ej om vi har... *funderar*
Kanske går att kolla upp...
Vad kostar det?? Måste man köpa allt smink efteråt och så??
Om det är MakeUpStore så kostar det 495 och sedan får man plocka produkter för det priset.
Kanonbra tycker jag. Har endast varit på det i Sth och Sundsvall men det var kanon.
Lycka till!
495 spänn, sminkning, och sen produkter för den summan. Skitbra!
Jag blev sminkad i helgen på Make Up Store. Hade fått ett presentkort ifrån några kompisar på min trettioårsdag.
Det kostade 495 kr och då får man smink till det värdet efter sminkningen (man får välja själv)
Det blev jätte fint och man fick många bra tips på vägen.
Googlade runt lite och upptäckte att vi har en sådan butik! Måste man boka tid eller är det bara att gå dit??
Köp ett presentkort och boka sedan en tid.
Kanske ska prova det då...
Jag är ju så tråkig av mig så jag kan inte sminka mig! Inget passar bra och så jätte fula ränder här och där...
Då är det perfekt att gå dit.
Man blir ju inte bara sminkad utan man får ju tips och ideer också. De brukar vara jätteduktiga på att tipsa om vad man passar i.
Shalle82: Du är varmt välkommen till oss på Kicks i Gränden, vi lägger fortfarande make up!!!! :)
Då ringer du till oss eller kommer in i butiken o bokar en tid.
Filles Mamma
Jaha! Trodde som sagt onte att ni hade det kvar!
Vad kostar det hos er? Får man smink av er som hos Make up store??
Face finns också i Lkpg, där verkar det dock inte som man får välja makeup för avgiftens värde, mer än när man gör en "lätt-makeup" dagtid (den kostar 195kr).
Jag tycker deras kurser verkar bra; de sminkar halva ansiktet och sen får man göra andra halvan själv. Kanske inte det man vill göra om man verkligen vill bli fint sminkad just den dagen, men som en framtida investering
Nån som vet upplägget på Make Up Stores kurser?
Man blir sminkad men är med och bestämmer vad man vill ha, kväll, dag eller fest...
De tipsar om färger man passar i osv.
Efteråt får man välja produkter.
De är otroligt duktiga!
Men det är ju bra att man får sminka halva ansiktet själv. Då lär man sig ju att göra det själv också!
Men om jag betalar för att bli sminkad vill jag ju inte göra jobbet själv...
Om jag däremot går för att lära mig kanske jag vill prova.
Jag kommer ju gå dit för att lära mig, så då kan det ju vara bra... Men ska man gå dit för att bli sminkad så är det ju skillnad...
Jag kan inte sminka mig för jag vet inet vilka färger jag ska ha och så, så därför vill jag lära mig...
Aha, förstod det som att du ville bli sminkad för ett speciellt tillfälle. Men om det inte är så är det ju perfekt att få prova själv.
Jag har gått en sminkkurs på medborgarskolan. Det var jättebra och kul. Man fick lära sig grunderna och det är ju bra. Vi hade färglära också vilket alltid är lärorikt. Det var fem tillfällen på kvällstid.
Tips!
Shalle82: Är just nu mammaledig o vet att det har ändrats lite sen jag jobbade, men jag tror att det fortfarande är så att du kan välja att betala för 30 min eller 1 timme. Du köper då ett make up rådgivnings presentkort av oss! Tror att det kostar 250:-
respektive 450:- MEN!!!! vet som sagt inte om priserna har ändrats, så hör dig för först! :)
På 30 min så blir det oftast en vardags make up som hinns med,för ska man rengöra ansiktet o gå igenom grunderna i en make up o sen om kunden har frågor så springer 30 min iväg väldans fort :) Så för att spara tid så är det bra om du kommer osminkad.
Vill du ha en fest makeup så rekommenderar jag 1 timme, vi går då igenom grunderna i en makeup o rekomenderar vilka färger som passar just dig.