• Anonym

vill vara sjukskriven pga at jag inte trivs på jobbet..:-(

visste inte under vilken kategori jag skulle läga detta,men det får bli depression då.
    Jag har varit hemma snart 1 vecka från jobbet,och det är ok utan intyg..men nästa vecka då? jag är så less på mitt jobb,så less på att bollas runt från avdelning till avdelning och göra all skitgöra!
    är trött nu i rygg och axlar pga detta. Har haft möte med min chef om detta,men jag får ta det eller hitta annat. Men känner bara att jag behöver ta några veckor off från stället.Så jag får nya krafter.Vad ska jag göra? Någon med råd eller tips?

• Svar på tråden vill vara sjukskriven pga at jag inte trivs på jobbet..:-(
  • Anonym

Börja med att kontakta en läkare. Företagsläkare, eller så kan du bli hänvisad via din vårdcentral.

Du är deprimerad och det förstärks genom misstrivsel på jobbet. Börja på det sättet, bara så att att allt börjar rulla på.

• sonica

Börja med att kontakta en läkare. Företagsläkare, eller så kan du bli hänvisad via din vårdcentral.

Du är deprimerad och det förstärks genom misstrivsel på jobbet. Börja på det sättet, bara så att att allt börjar rulla på.

• Rintintin

Håller med med Sonica - kontakta förtetagshälsan och få bollen i rullning. Så här kan du inte ha det. *kram*

• Anonym (undrar)

du har inte funderat på att leta nytt jobb istället?
    att inte trivas på jobbet är ju inte en anledning för sjukskrivning

• Beckah82

En väldigt nära närstående till mig trivdes inte på sitt jobb. Det började med en sjukskrivning för att hon hade ont i axeln...och sen ville hon inte tillbaka till jobbet för att hon vantrivdes.

Nu, snart 2 år senare går hon fortfarande hemma sjukskriven och latar sig och skyller på depression! SJUKT! Skaffa ett jobb och sluta lyfta bidrag har jag sagt åt henne men hon svarar bara att hon inte känner för att jobba just nu...

Mitt råd: Skaffa ett nytt jobb! Bli inte som tjejen jag känner...

♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • Anonym

nej,hade inte tänkt att vara hemma och lata mej,speciellt inte i 2 år! men jag söker andra jobb för fullt,har sökt aktivt sedan i somras,jag ville bara ha en tillfällig lösning,men idag verkar det som att läkarna vänder en ryggen när man går dit och gnäller,,,
    vet ej hur jag ska göra. så jo,visst söker jag andra jobb,men det känns tröstlöst när tom städ jobb får in hundratals ansökningar och då av folk bla med gedigna utbildningar...

• soffi86

Men du...vad sags om lite brainstormande problemlosning???

Forst kanske du skall kontakta en lakare eller en psykolog.

Vad sager du om att kontakat din chef och prata med honom/henne om hur du kanner dig?
    Finns det ngn kvalls/-kurs du kan ga sa att du kan fa lite mer ansvar och ev byta arbetsuppgifter?
    Soka ev nytt jobb?

Borja motionera iallfall medans du forhandlar/vantar/bestammer dig - later sakert knasigt men man mar saaa OTROLIGT mycket battre(bara simma 2 gnger i vecka eller ga morgonpromenader a 40 min ett par gnger i veckan)

• soffi86

oj sorry skippa det dar med chefen o forhandlandet...sag inte det

• Anonym

soffi86: har redan pratat med chefen,men han tycker jag ska köra på,vänta på mer ev roligare jobb kan komma att komma(har han sgat många gånger) motioneraR gör jag tack iaf

• Anonym (undrar)

läkarna vänder dig inte ryggen, men det är svårt att få igenom sjukskrivningar idag då många vill sjukskriva sig utan rätt anledning.
    Försäkringskassan har helt enkelt lagt in stora bromsen.
    Har du en giltig anledning för sjukskrivning så är det inga problem..jag gick själv sjukskriven några månader i vintras på grund av fall olycka på jobbet.

Svar på tråden vill vara sjukskriven pga at jag inte trivs på jobbet..:-(